Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om flygningarna endast dyker upp i separata sökningar och inte i genomgående så kommer de inte att kunna säljas in på samma bokning. Detsamma gäller om man vill lägga på ett TK-segment på en befintlig bokning med Turkish så tar det stopp då systemet endast tillåter att man säljer in anslutningsflyg som en genomgående resa.

Men hur klurar man ut vilka anslutningsflyg som går att koppla ihop med en flight man hittat från Istanbul med TK egentligen? Är enda möjligheten att ringa in till bokningen och be dem leta efter alternativ?

Men hur klurar man ut vilka anslutningsflyg som går att koppla ihop med en flight man hittat från Istanbul med TK egentligen? Är enda möjligheten att ringa in till bokningen och be dem leta efter alternativ?
Om du har tillgång till ExpertFlyer så kan du göra en availability search, om I-klass dyker upp på bägge flygen så går det att boka. Om du har fått en schemaändring från Turkish och de har flyttat det långa benet 3 dagar framåt i tiden, så kan du endast lägga på flygningar med andra bolag än Turkish för resan vidare från Istanbul. Just nu är det bara Lufthansa, LOT och i sällsynta fall Aegean som man hittar bonusplatser på.

Om flygningarna endast dyker upp i separata sökningar och inte i genomgående så kommer de inte att kunna säljas in på samma bokning. Detsamma gäller om man vill lägga på ett TK-segment på en befintlig bokning med Turkish så tar det stopp då systemet endast tillåter att man säljer in anslutningsflyg som en genomgående resa.
Okej men vad är vinsten för TK? Vill de inte hellre sälja hela vägen ARN-IST-CPT tänker jag. Nu kan man ju bara boka IST-CPT och då tappar de ju kunder istället...?

Om du har tillgång till ExpertFlyer så kan du göra en availability search, om I-klass dyker upp på bägge flygen så går det att boka. Om du har fått en schemaändring från Turkish och de har flyttat det långa benet 3 dagar framåt i tiden, så kan du endast lägga på flygningar med andra bolag än Turkish för resan vidare från Istanbul. Just nu är det bara Lufthansa, LOT och i sällsynta fall Aegean som man hittar bonusplatser på.

Tack för svar, men det har jag tyvärr inte. Så då är det bara att hoppas att agenten kan hjälpa till att sy ihop något.
Vad är finessen för Turkish med att göra så här egentligen?

Okej men vad är vinsten för TK? Vill de inte hellre sälja hela vägen ARN-IST-CPT tänker jag. Nu kan man ju bara boka IST-CPT och då tappar de ju kunder istället...?
Tack för svar, men det har jag tyvärr inte. Så då är det bara att hoppas att agenten kan hjälpa till att sy ihop något.
Vad är finessen för Turkish med att göra så här egentligen?
Logik existerar inte hos Turkish, så vi kan bara spekulera om varför det är på sättet det är. TAP Portugal har samma begränsning där t.ex ARN-LIS och LIS-CUN visas som tillgängliga för poäng om de söks som separata segment, men inte i kombination med varandra. Den enda rimliga förklaringen är att flygbolagen helt enkelt inte vill sälja en bonusresa mellan två städer på sin egen metall. Enda sättet att komma runt det är genom att lägga till ett extra stopp i Europa påväg ner till Lissabon/Istanbul.

Har fått ett ben ARN-FRA inställt i en större bokning (utan någon notifiering) och fått ARN-CPH-FRA inlagt. Om jag ringer in och istället för deras förslag väljer ett eget CPH-FRA istället, måste man betala ändringsavgiften då? Är en 2-4-1 bokning.

Vi tjänade in en 2-4-1 ganska tidigt som går ut 31 dec 2022.
Idag fick vi hem ett brev från Amex där dom meddelar att vi tjänat in 2-4-1 igen verkar det som.

Men vart kan jag se hur många vouchers jag har?

Genom att ringa till SAS poängbokning och fråga. Ibland syns de även när man söker online efter poängresor men inte alltid. Vill du vara säker så är det ringa som gäller.
Ok, tack för svar..

För när man t ex försöker göra en sökning för 4 pers på bonusresor och klickar i 2-4-1 så händer det inget.. men ändrar man till 2 pers, så ändras poängpriset på resan.. måste man alltid boka per 2 pers på hemsidan även om man har 2 vouchers?

Ok, tack för svar..

För när man t ex försöker göra en sökning för 4 pers på bonusresor och klickar i 2-4-1 så händer det inget.. men ändrar man till 2 pers, så ändras poängpriset på resan.. måste man alltid boka per 2 pers på hemsidan även om man har 2 vouchers?
Du måste ringa in för att boka för 4 Pers med 2 vouchers. Eller boka i två omgångar, men då kan ibland platser försvinna efter första bokningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen