Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Jag nådde precis upp i min 3:e voucher för året och skulle vilja utnyttja den omgående, men än finns ingenting på mitt EB konto. Har tidigare inte suttit och väntat på en voucher så har inte koll på hur lång tid det normalt sätt tar. Är det någon som har koll?

Eller är det så att jag behöver betala räkningen innan vouchern kommer? Vore iofs ganska logiskt.
Brukar komma inom 7-10 dagar
 

Matore

Medlem
bokning till två separata, boknings nummer helt utan anledning i samband med att vi la på ett segment LHR-ARN
Ringde men de säger att de inget kan göra och ingen vet varför.
Detta är två stolar in ANA The Suite så är livädd att det blir nåt strul.bokat med 241 så vad händer nu?
Går det att slå ihop igen och varför blir det så här?
 

palmen

Moderator
bokning till två separata, boknings nummer helt utan anledning i samband med att vi la på ett segment LHR-ARN
Ringde men de säger att de inget kan göra och ingen vet varför.
Detta är två stolar in ANA The Suite så är livädd att det blir nåt strul.bokat med 241 så vad händer nu?
Går det att slå ihop igen och varför blir det så här?
Går inte slå ihop två bokningar.
Det är upp till sas att lösa så det inte blir strul, du kan inte göra något. Det spelar ingen roll i teorin om du har en eller fler bokningar så länge alla är biljetterade.
 

Matore

Medlem
Går inte slå ihop två bokningar.
Det är upp till sas att lösa så det inte blir strul, du kan inte göra något. Det spelar ingen roll i teorin om du har en eller fler bokningar så länge alla är biljetterade.
Okej de är inte biljetterade ännu efter splitten och tillägg av ett segment. Så bör jag göra något med tanke på 241? Är det någon nackdel nu att ha den splittad?
Kan man länka dom så de ser att vi reser ihop?
 

Arv

Medlem
Vill få en observation bekräftad av kunniga här.
Jag ringde in för att boka en 2-4-1 resa där jag ville applicera årets intjänade vouchers (ville ha flexibiliteten att ändra datum etc., då resan sker under 2023). Agenten kunde hur som inte applicera dessa då jag redan hade två outnyttjade som går ut iår. First-in-first-out principen, övertygad så bokar jag som agenten säger.

Nu ser jag när jag går in på webb gränssnittet att jag fritt kan välja mellan en voucher som går ut iår resp. en nästa år. o_O

Så frågan är: Var det agenten som inte visste eller hemsidan som har en loophole?
 

eddo

Medlem
Vill få en observation bekräftad av kunniga här.
Jag ringde in för att boka en 2-4-1 resa där jag ville applicera årets intjänade vouchers (ville ha flexibiliteten att ändra datum etc., då resan sker under 2023). Agenten kunde hur som inte applicera dessa då jag redan hade två outnyttjade som går ut iår. First-in-first-out principen, övertygad så bokar jag som agenten säger.

Nu ser jag när jag går in på webb gränssnittet att jag fritt kan välja mellan en voucher som går ut iår resp. en nästa år. o_O

Så frågan är: Var det agenten som inte visste eller hemsidan som har en loophole?
Du ska kunna välja vilken voucher du vill använda. Ring igen och be dem byta voucher i bokningen.
 
  • Gilla
Reactions: Arv

palmen

Moderator
Vill få en observation bekräftad av kunniga här.
Jag ringde in för att boka en 2-4-1 resa där jag ville applicera årets intjänade vouchers (ville ha flexibiliteten att ändra datum etc., då resan sker under 2023). Agenten kunde hur som inte applicera dessa då jag redan hade två outnyttjade som går ut iår. First-in-first-out principen, övertygad så bokar jag som agenten säger.

Nu ser jag när jag går in på webb gränssnittet att jag fritt kan välja mellan en voucher som går ut iår resp. en nästa år. o_O

Så frågan är: Var det agenten som inte visste eller hemsidan som har en loophole?

Du ska kunna välja vilken voucher du vill använda. Ring igen och be dem byta voucher i bokningen.
Alternativt gör 2 "fake-bokningar" inrikes enkel resa så vouchers försvinner och du bara har en som kan användas. Sen kan du avboka dessa fake bokningar.
Men det ska inte behövas, agenten ska kunna välja "rätt" voucher.
 

Matore

Medlem
Okej de är inte biljetterade ännu efter splitten och tillägg av ett segment. Så bör jag göra något med tanke på 241? Är det någon nackdel nu att ha den splittad?
Kan man länka dom så de ser att vi reser ihop?
Jag har haft denna bokning i ett halvår med utställda biljetter men nu står det ju att de inte är utställda, Bör jag göra något med tanke på det och hur blir det med vouchern, kan de då applicera den för båda bokningarna? Den låg ju på en bokning först och vill inte att de avbokar ena och försöker fånga upp platserna…
 

palmen

Moderator
Jag har haft denna bokning i ett halvår med utställda biljetter men nu står det ju att de inte är utställda, Bör jag göra något med tanke på det och hur blir det med vouchern, kan de då applicera den för båda bokningarna? Den låg ju på en bokning först och vill inte att de avbokar ena och försöker fånga upp platserna…
Helt omöjligt för oss att svara på. Du måste kontakta SAS för att reda ut det där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen