Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Rätt mig om jag har fel, men visst kan man boka award i ekonomi på tex LH eller LX och sedan hålla koll på om det dyker upp Business när det närmar sig (180 eller 90 dagar) och ringa in och ändra bokningsklass?
Rent teoretiskt, absolut. Men jag skulle aldrig boka något jag inte vill åka. Ekonomi på longhaul betalar jag inte poäng för.
 

palmen

Moderator
Jo jag vet men kollar varje dag och inget släpps 85 dagar som det ska vara, exempelvis JNB
Finns inget som säger att det ska släppas platser 90 dagar innan eller så. Det är om det finns tillgängligt så kan sas boka då, inte att det släpps nya platser till sas.
 

Matore

Medlem
Finns inget som säger att det ska släppas platser 90 dagar innan eller så. Det är om det finns tillgängligt så kan sas boka då, inte att det släpps nya platser till sas.
Detta är väl en indikation?
 

palmen

Moderator
Detta är väl en indikation?
En indikation på när awardfares kan se tillgänglighet, precis som de skriver.

"Here is a list of the number of days in advance you can earliest find award space using AwardFares for all Star Alliance airlines."

Notera att detta inte är samma som att Lufthansa släpper platser då. Det är fullt möjligt att boka Lufthansa business/first awards långt tidigare än så med rätt status inom Miles&More. Dvs det som finns kvar vid 85 dagar kommer då kunna bli tillgängligt för partners. Det är inte samma sak som att nya platser aktiveras för partners.

Att JNB award platser redan skulle vara bokade för att åka runt årsskiftet är ingen högoddsare direkt.
 

Bangkok

Medlem
Jag nådde precis upp i min 3:e voucher för året och skulle vilja utnyttja den omgående, men än finns ingenting på mitt EB konto. Har tidigare inte suttit och väntat på en voucher så har inte koll på hur lång tid det normalt sätt tar. Är det någon som har koll?

Eller är det så att jag behöver betala räkningen innan vouchern kommer? Vore iofs ganska logiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen