Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
På sistone så har jag bokat mina 2-4-1 awards via guldsupporten vilket var en nyhet för mig att man kunde göra. När jag var guld pre-pandemi så upplevde jag att jag hänvisades till Talinn numret. Är detta en ny företeelse sen man flyttade supporten till Sveg?

Det var nytt för mig. Och det gäller Star Alliance och inte SAS? En klar förbättring om så är fallet i och med bättre öppettider.

Japp, *A awardbokning genomförd i förrgår kväll vid 21-snåret. Gör ju att man slipper hänga på låset.
Sedan Tallinn supporten försvann är det sas vanliga support som skött bokningar av Star Alliance awards så det har varit möjligt flera år. Det har dock inte varit alla på supporten som haft denna kunskap tidigare.

Jag har fått hjälp att boka om sas awards till star alliance awards utanför kontorstid under pandemin när sas ställt in flighter.

Har en existerande 2 för 1 bokning enligt ARN-CPH-BKK ut och BKK-LHR-ARN hem, kombination av Thai och SAS. Såg precis att en bättre retur BKK-LHR blivit tillgänglig med EVA, även via SAS hemsida. Kan jag boka denna som en enkelresa via hemsidan, för att säkra upp stolen, och sen ringa in till SAS imorgon när de öppnat för att flytta om till orginalbokningen?

Tacksam för svar.

Har en existerande 2 för 1 bokning enligt ARN-CPH-BKK ut och BKK-LHR-ARN hem, kombination av Thai och SAS. Såg precis att en bättre retur BKK-LHR blivit tillgänglig med EVA, även via SAS hemsida. Kan jag boka denna som en enkelresa via hemsidan, för att säkra upp stolen, och sen ringa in till SAS imorgon när de öppnat för att flytta om till orginalbokningen?

Tacksam för svar.
Ja, du kan boka en enkelresa med EVA men du kommer ju bli tvungen att boka av den innan du bokar om din ToR. Om du gör så och platsen inte går tillbaka så har du ju inte förlorat ngt (mer än ev *A-avgiften, vilken borde gå tillbaka om du gör allt inom 24 tim?).

Sen finns ju alltid en osäkerhet numera gällande ändringar, tyvärr. Risk/reward, bara du kan avgöra om det är värt det.

Tacksam för svar.
Man kan aldrig slå ihop olika bokningar. Gör du detta måste du först avboka och hoppas platsen kommer tillbaka vilket alltid är riskfyllt.

Hur kan jag se hur många vouchers jag har?
Det syns alltid bara 1 i min sån SAS-vy, men när jag väl har bokat en resa så är det fortfarande 1.
Är osäker om det är 1 eller 2 vouchers jag har kvar

Hur kan jag se hur många vouchers jag har?
Det syns alltid bara 1 i min sån SAS-vy, men när jag väl har bokat en resa så är det fortfarande 1.
Är osäker om det är 1 eller 2 vouchers jag har kvar
Ring in, eller så bokar du fake resor tills voucher tar slut, då vet du hur många du har och kan avboka resorna.

Visst är det svårt att hitta bonus med Star a, men jag hittar inget alls med LH eller LX på longhaul i C har de helt strypt det?

Visst är det svårt att hitta bonus med Star a, men jag hittar inget alls med LH eller LX på longhaul i C har de helt strypt det?
Nej, men de blir tillgängliga först närmare avgång (om det är 90 eller 180 dagar typ).
Varit så ett bra tag nu tyvärr, och många platser har då redan gått åt.

Nej, men de blir tillgängliga först närmare avgång (om det är 90 eller 180 dagar typ).
Varit så ett bra tag nu tyvärr, och många platser har då redan gått åt.
Rätt mig om jag har fel, men visst kan man boka award i ekonomi på tex LH eller LX och sedan hålla koll på om det dyker upp Business när det närmar sig (180 eller 90 dagar) och ringa in och ändra bokningsklass?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen