Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte helt säker på att det är så längre. Vi har en resa till BKK i nästa år som vi först bokade med en voucher (3 personer) Business ut och Economy hem då det var det som våra poäng räckte till vid bokningstillfället, sen när årets voucher var intjänad så ringde vi in och ändrade datum på hemresan och kunde då även applicera den nya vouchern.
När man gör en ändring kan man lägga till en annan voucher om man vill. Det är dock inte samma sak som att applicera en voucher i efterhand, två helt skilda saker.

IT strul hos SAS ledde till att de använde en 2-for-1 som jag inte ens hade tjänat in till ännu (?!) istället för en förlängd som gick ut detta året. De lyckades fixa tillslut men kan vara värt o kolla om ni bokar så rätt voucher används. Som sagt hade denna inte ens triggats, utan kom två veckor senare, men lyckades ändå dras istället...

• Gilla
Reactions: Gus
Haha jag håller med. Får väl sätta hårt mot hårt, det är ändå mina poäng som betalar hehe. Hon vill bara hinna fira jul ordentligt.

Var ett jävla gissel att hitta dessa biljetter in the first place. Finns cashbiljetter dagen innan kl 19, hon får fira jul till kl 16 helt enkelt
Möjligheten finns, men det är absolut inget du har rätt till så flygbolaget har all rätt att neka dig detta.
Du är då utelämnad till deras goda vilja, ibland funkar det ibland inte.

Skulle jag aldrig i livet chansa på. Är du villig att riskera hela din resa för att du blir försenad på en separat biljett? Om svaret är ja så kan du boka, om svaret är nej så bör du ta till väldigt mycket mer tid i buffert. Jag skulle åkt dagen innan, inte ens tänke på att försöka göra det samma dag. Det är ju dessutom jul/vinter när du tänkt åka vilkte kan leda till inställda flighter pga väder och vill man vara lite konspiratorisk ökar även risken att folk "blir sjuka" och inte kan jobba och därmed kort om personal. Juldagen är ju en av de minst trafikerade resdagarna under året så det finns ju inte många alternativ om något skiter sig.
Om det är hemresa och sista flighten hem inom Europa så skulle jag ju riska mer, men innan en longhaul och början på semester skulle jag aldrig ta den risken om jag inte är villig att casha nya biljetter på flygplatsen om man missar.

Nu ringde jag precis in och bad SAS lägga till en connection på min existerande bokning, så att jag kan checka in bagaget hela vägen.
Då påstår hon att hon får upp och kan boka min flight som egen resa, men när hon "är inne i min existerande bokning" finns det inga platser.

Jag provar med en annan flight, då får hon upp EN plats (vi är två) när hon är inne i bokningen, fastän det finns 9 "utanför bokningen".

Hur fan kan de bli så? Ger det något att HUACA / ringa en annan dag eller vad gör jag?

När man gör en ändring kan man lägga till en annan voucher om man vill. Det är dock inte samma sak som att applicera en voucher i efterhand, två helt skilda saker.
Jag ringde SAS och de löste det åt mig, men hon sa att de egentligen inte ska göra så. Kanske är för att jag är Diamond, men fin service av dem :)

Nu ringde jag precis in och bad SAS lägga till en connection på min existerande bokning, så att jag kan checka in bagaget hela vägen.
Då påstår hon att hon får upp och kan boka min flight som egen resa, men när hon "är inne i min existerande bokning" finns det inga platser.

Jag provar med en annan flight, då får hon upp EN plats (vi är två) när hon är inne i bokningen, fastän det finns 9 "utanför bokningen".

Hur fan kan de bli så? Ger det något att HUACA / ringa en annan dag eller vad gör jag?
Det behöver inte vara fel. Det är inte samma sak att det finns biljetter på A-B i jämförelse med A-B-C.
Flygbolagen vill ibland bara sälja ena sträckan separat men inte koppla ihop den med något annat. Detta är väldigt vanligt på tex Turkish men förekommer med SAS också. Logiken i detta kan ju vi icke insatta klia oss i huvudet över, men tyvärr så det fungerar på många flygbolag.

Jag ringde SAS och de löste det åt mig, men hon sa att de egentligen inte ska göra så. Kanske är för att jag är Diamond, men fin service av dem :)
Passa på och köp en trisslott, det där brukar de aldrig gå med på oavsett vad. Men det kan fortfarande fastna i biljetteringen om den inte är gjord redan.

Screenshot_20221010_201404.jpg

På sistone så har jag bokat mina 2-4-1 awards via guldsupporten vilket var en nyhet för mig att man kunde göra. När jag var guld pre-pandemi så upplevde jag att jag hänvisades till Talinn numret. Är detta en ny företeelse sen man flyttade supporten till Sveg?

• Gilla
Reactions: Gus
På sistone så har jag bokat mina 2-4-1 awards via guldsupporten vilket var en nyhet för mig att man kunde göra. När jag var guld pre-pandemi så upplevde jag att jag hänvisades till Talinn numret. Är detta en ny företeelse sen man flyttade supporten till Sveg?
Det var nytt för mig. Och det gäller Star Alliance och inte SAS? En klar förbättring om så är fallet i och med bättre öppettider.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen