Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Hej! Vad menas med vaska?
Borde man inte åtminstone få tillbaka skatter vid avbokning av retur?

Ja naturligtvis, men om det går att göra i förväg vet jag inte.

(om du gör det i förväg kanske SAS tycker att det ska räknas som en ändring som påverkar poängpriset,
så kanske nödvändigt vänta tills utresan genomförts och sen bara strunta i att flyga och begära att få tillbaka skatterna)


Skatter återbetalas alltid om du avbokar en resa, oavsett biljettyp.
 
Last edited:

pswe

Medlem
Du kan inte ändra/avboka en påbörjad resa därav kommer du inte få tillbaka något.
Fel!
Åker du inte returen får du tillbaka skatter och vissa avgifter.
Inte säker på att det sker med automatik men kundtjänst hjälper till. Blir minst strul om du gör utresan först.
 
Vi har bokat två enkelresor (ARN - DPS) med en voucher som numera har gått ut. Vilket kostade 60k poäng (50% av 120k poäng).
Tanken var att jag skulle ringa in och lägga till en returresa innan vouchern gick ut.
Givetvis glömdes detta bort och nu blir det tight med poäng till hemresan om vi behöver betala 120k för två enkelbiljetter hem

Min fråga blir då följande:
Kan man lägga till hemresan som en returresa, trots att vouchern som användes på utresan har gått ut? Eller måste jag boka enkelbiljetter?
Självklart får vi inte 2-4-1 rabatten på hemresan. Men det skulle gå åt färre poäng om hela resan räknades om till t.o.r biljetter.

T.o.r: 50k + 100k poäng. Varav vi har betalat 60k. D.v.s. 90K kvar att betala.
Enkelbiljetter: 60k + 120k poäng. D.v.s. 120K kvar att betala.
 

palmen

Moderator
Vi har bokat två enkelresor (ARN - DPS) med en voucher som numera har gått ut. Vilket kostade 60k poäng (50% av 120k poäng).
Tanken var att jag skulle ringa in och lägga till en returresa innan vouchern gick ut.
Givetvis glömdes detta bort och nu blir det tight med poäng till hemresan om vi behöver betala 120k för två enkelbiljetter hem

Min fråga blir då följande:
Kan man lägga till hemresan som en returresa, trots att vouchern som användes på utresan har gått ut? Eller måste jag boka enkelbiljetter?
Självklart får vi inte 2-4-1 rabatten på hemresan. Men det skulle gå åt färre poäng om hela resan räknades om till t.o.r biljetter.

T.o.r: 50k + 100k poäng. Varav vi har betalat 60k. D.v.s. 90K kvar att betala.
Enkelbiljetter: 60k + 120k poäng. D.v.s. 120K kvar att betala.
Om du ändrar försvinner vouchern från redan bokad resa.
Enkel borde dessutom vara 60% av tor, annars har de dragit fel poäng.
Enda sättet att behålla voucher på utresan är om ni lämnar den som den är, sen får ni lösa hemresa på annat sätt.
 

jmsa

Medlem
Om en voucher redan har utfärdats och jag måste återbetala en transaktion som gjordes för att få nämnda voucher. kommer det att orsaka mig problem eller inga problem har vouchern redan utfärdats?
 

palmen

Moderator
Ny tråd för 2023 skapad

//Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen