Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Migato

Medlem
Nu har 241-bokningen stängt för i år! Lyckades ni bränna era vouchers i tid?
Försökt men troligtvis kommer 3 vouchers att vaskas (har ytterligare 2 som går ut 2023 och kommer trigga 3 under 2023 så jag är inte jättebitter :D). Förstod att vouchers skulle vara lättare att fixa än poäng men trodde inte tillgängligheten skulle bli den hindrande faktorn.

Anledningen är att jag försökt hitta 6 pax i Business på samma flyg till Asien under sommaren 2023 vilket såklart är svårt (men inte omöjligt, hittade för sommaren 2022 som tyvärr blev avbokad).
 

Nordpilen

Medlem
Bokade med Amex - voucher igår som gick ut vid årsskiftet ☺️

Då jag är lite osäker på hemresan undrar jag vilka möjligheter som finns att ändra den och ändå behålla poäng-rabatten när vouchern gått ut?

Kan man boka om hemresa till annan avgång förutsatt att det finns poängresor utan att förlora voucher-rabatten med halva poängpriset?

Kan man avboka hemresan och ändå behålla rabatten på utresan eller blir det en helt ny bokning i så fall?
 

MrRob

Medlem
Bokade med Amex - voucher igår som gick ut vid årsskiftet ☺️

Då jag är lite osäker på hemresan undrar jag vilka möjligheter som finns att ändra den och ändå behålla poäng-rabatten när vouchern gått ut?

Kan man boka om hemresa till annan avgång förutsatt att det finns poängresor utan att förlora voucher-rabatten med halva poängpriset?

Kan man avboka hemresan och ändå behålla rabatten på utresan eller blir det en helt ny bokning i så fall?

Nej på allt.
 

Tamas

Medlem
Bokade med Amex - voucher igår som gick ut vid årsskiftet

Då jag är lite osäker på hemresan undrar jag vilka möjligheter som finns att ändra den och ändå behålla poäng-rabatten när vouchern gått ut?

Kan man boka om hemresa till annan avgång förutsatt att det finns poängresor utan att förlora voucher-rabatten med halva poängpriset?

Kan man avboka hemresan och ändå behålla rabatten på utresan eller blir det en helt ny bokning i så fall?
Du kan inte avboka hemresan men kan vaska den... helt enkelt inte checka in.
 

Matore

Medlem
Om jag har en bokning i LH F FRA-JNB men finns inte stolar att ä lägga på ARN-FRA:
Jag kan ju köpa en award eller revenue med SK eller LH separat såklart. Men kan jag få bagage incheckat hela vägen och om flyget från ARN blir sent, får jag hjälp då?
Och nåt speciellt att tänka på om man gör så här, tips från er?
 
Om jag har en bokning i LH F FRA-JNB men finns inte stolar att ä lägga på ARN-FRA:
Jag kan ju köpa en award eller revenue med SK eller LH separat såklart. Men kan jag få bagage incheckat hela vägen och om flyget från ARN blir sent, får jag hjälp då?
Och nåt speciellt att tänka på om man gör så här, tips från er?

I ditt fall med LH eller SK borde det inte vara några problem. Att tänka på är att ha lite extr tid vid transfer om det är så att du behöver checka in bagaget på nytt.
 

palmen

Moderator
Om jag har en bokning i LH F FRA-JNB men finns inte stolar att ä lägga på ARN-FRA:
Jag kan ju köpa en award eller revenue med SK eller LH separat såklart. Men kan jag få bagage incheckat hela vägen och om flyget från ARN blir sent, får jag hjälp då?
Och nåt speciellt att tänka på om man gör så här, tips från er?
Det är ditt ansvar att vara på plats i Frankfurt i god tid för nästan flight så du inte missar den med separata biljetter. Du har inga som helst rättigheter att luta dig tillbaka på om du missar flighten, mer än att du kan hoppas på flygbolagets goda vilja i bästa fall om du åker lufthansa till Frankfurt.

Skulle jag göra en sådan grej skulle jag ha minst en hotellnatt som marginal.

Du har ingen rättighet att få bagaget skickat hela vägen, men det finns interline så en agent kan teoretiskt lösa det. Om det gör det eller inte beror på deras dagsform.
 

Ampere

Medlem
Hur ser det ut med SAS egna business till USA, när släpps dessa som bonusresor? Hittar ingenting ens i jan 2024 men verkar komma ut några varje dag i januari?
Tänkte åka till USA/Kanada business i vår eller höst, väldigt flexibel med datum och kan åka på lågsäsong bara det inte så är kallt.
Åker helst med SAS direkt men hittar inte några biljetter alls. Bara ge upp?
 

Mr Basic

Medlem
Hur ser det ut med SAS egna business till USA, när släpps dessa som bonusresor? Hittar ingenting ens i jan 2024 men verkar komma ut några varje dag i januari?
Tänkte åka till USA/Kanada business i vår eller höst, väldigt flexibel med datum och kan åka på lågsäsong bara det inte så är kallt.
Åker helst med SAS direkt men hittar inte några biljetter alls. Bara ge upp?
Tror SAS oftast släpper 2 business-awards 330 dagar före (släpps midnatt lokal tid på avgångsflygplatsen). SFO, LAX, MIA och HND försvinner väl på 5 minuter.
Många medlemmar med mkt poäng (efter pandemin) och relativt litet long haul-utbud, så du får ligga på. Lycka till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen