Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Om jag hittar och bokar en MEX-ARN i C med Lufthansa nu i April med en voucher som går ut vid årsskiftet, kan jag då hoppas hitta en ditresa efter nyår utan att det blir några problem ? Samt, är det rimligt att det dyker upp en ARN - MEX i C tills dess?
Nej du kan inte göra någon ändring efter att vouchern gått ut om du inte applicerar ny voucher eller betalar fullt pris. Finns ett undantag nu, och det gäller resor till Asien fram till sista mars.

Hur rimligt det är att det dyker upp Business till Mexico på dina datum är tyvärr lite "hur långt är ett snöre".
 

joa

Medlem
Är det utökade öppettider för Gold/Diamond för awardbokning? Vill minnas att det var det när Tallinn hade hand om bokningarna?
Och visst är det bara det här nummret som gäller numer +46 8 797 40 40?
Får inget val om Amex award Booking när man ringer det. Vill bara vara säker så jag inte fått någon om bakfoten.
 

palmen

Moderator
Är det utökade öppettider för Gold/Diamond för awardbokning? Vill minnas att det var det när Tallinn hade hand om bokningarna?
Och visst är det bara det här nummret som gäller numer +46 8 797 40 40?
Får inget val om Amex award Booking när man ringer det. Vill bara vara säker så jag inte fått någon om bakfoten.
Ja det är rätt nummer, de hanterar bara awards där
 
  • Gilla
Reactions: joa

Minna

Medlem
ok, så en voucher skall funka att applicera för en 4pers bokning? Eller misstolkar jag ditt svar?

Jag gjorde som rådet ovan när jag skulle till Japan för 2,5 år sedan och det fanns minst fyra award platser på samma flyg. Vi var fyra personer och jag hade två styck 2-4-1. Jag bokade först två platser med ena vouchern på hemsidan och sedan gjorde jag om den proceduren med den andra vouchern. Var inga konstigheter att göra så på hemsidan men man hamnar som sagt på separata bokningar.
 
Jag gjorde som rådet ovan när jag skulle till Japan för 2,5 år sedan och det fanns minst fyra award platser på samma flyg. Vi var fyra personer och jag hade två styck 2-4-1. Jag bokade först två platser med ena vouchern på hemsidan och sedan gjorde jag om den proceduren med den andra vouchern. Var inga konstigheter att göra så på hemsidan men man hamnar som sagt på separata bokningar.
Ibland kan det även bli så att om man bokar 2 av 4 platser då försvinner dom andra 2 i samband med att man boka. Jag säger inte att det alltid är så. Men har hänt förut så tänk på det om dom andra försvinner efter du bokat dom första.
 

Mr Basic

Medlem
Ibland kan det även bli så att om man bokar 2 av 4 platser då försvinner dom andra 2 i samband med att man boka. Jag säger inte att det alltid är så. Men har hänt förut så tänk på det om dom andra försvinner efter du bokat dom första.
Exakt. Krångla inte till det i onödan, ring in, använd båda vouchers och få alla på samma PNR.
 
Sökfunktionen är rätt så kass här så slänger ut frågan

Har en voucher som går ut vid årsskifte

Jag bokar en resa för mig + 1, om jag behöver avboka sällskapets resa längre fram, räknas det som en ändring och vouchern förbrukas så min kvarvarande resa kommer kosta ordinarie poäng?
 

Mr Basic

Medlem
Sökfunktionen är rätt så kass här så slänger ut frågan

Har en voucher som går ut vid årsskifte

Jag bokar en resa för mig + 1, om jag behöver avboka sällskapets resa längre fram, räknas det som en ändring och vouchern förbrukas så min kvarvarande resa kommer kosta ordinarie poäng?
Ja (undantaget kan ju vara om flygbolaget ändrar din resa längre fram men vi vet ju bara vad som gäller nu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen