Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Isac85

Medlem
God kväll

sitter och skall knåpa ihop första eurobonusbokningen och söker via den nyss öppnade start alliance sidan. Vi är två vuxna och två barn som skall resa

jag hittar resa med fyra platser men kan inte applicera en alt. Två 2-4-, stämmer detta, dvs skall jag boka för 4 pers och nyttja en eller två 2-4-1 måste jag ringa in?

Tack!
 

palmen

Moderator
God kväll

sitter och skall knåpa ihop första eurobonusbokningen och söker via den nyss öppnade start alliance sidan. Vi är två vuxna och två barn som skall resa

jag hittar resa med fyra platser men kan inte applicera en alt. Två 2-4-, stämmer detta, dvs skall jag boka för 4 pers och nyttja en eller två 2-4-1 måste jag ringa in?

Tack!
Ja det stämmer, urbota dumt men ska 2 vouchers nyttjas måste du ringa
 

aruba1

Medlem
God kväll

sitter och skall knåpa ihop första eurobonusbokningen och söker via den nyss öppnade start alliance sidan. Vi är två vuxna och två barn som skall resa

jag hittar resa med fyra platser men kan inte applicera en alt. Två 2-4-, stämmer detta, dvs skall jag boka för 4 pers och nyttja en eller två 2-4-1 måste jag ringa in?

Tack!
För att få alla fyra på en och samma PNR behöver du ringa in. Du skulle också kunna boka själv via hemsidan två platser och applicera en voucher och sedan göra om proceduren för nästa två platser. Då får du två PNR’er.
Edit: se till att varje barn hamnar med var sin vuxen om du kör två PNR’er
 
Om jag hittar och bokar en MEX-ARN i C med Lufthansa nu i April med en voucher som går ut vid årsskiftet, kan jag då hoppas hitta en ditresa efter nyår utan att det blir några problem ? Samt, är det rimligt att det dyker upp en ARN - MEX i C tills dess?
 
Redan nu finns det C till MEX från Europa. Kollade snabbt och i början av april finns det åtminstone via IST, YYZ, YUL. Sökte för två pers.

Sök på sas sidan för det längsta benet, tex FRA-MEX. Sen när du hittar nåt så söker du ARN-FRA och ringer in.
 
Ok tack, ska kika på det. Jag sökte bara ARN - MEX nu :) Är det rimligt att hoppas att det kan bli en First av den resan? Eller kör de inte First numera?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen