Du ska se den om du försöker boka en sas award, du behöver inte nyttja den men syns i bokningsdialog när du väljer flighter.Jag ringde Sveg och fick tillbaka 180K poäng nu, pga inställd resa med SAS till Kina. Han sade även att jag får tillbaka 2-4-1 vouchern med Amex och har till sluted av December på mig att boka nytt. Min fråga är - vart ser man att man fått tillbaka sina två 2-4-1 vouchers, i SAS? Jag har sagt upp mitt Amex, så kan nog inte se på deras hemsida.
Om du hoppar över flyg utan att avboka så försvinner hela biljetten, så det bör du inte göra. Beroende på om resan är bokad med utgången voucher/poäng eller ej så kan det vara möjligt att boka av de segment man inte vill behålla.Hade en bokning 2-4-1 GOT-STO-ZRH-BKK -ZRH-STO-GOT. nu har SAS utan att meddela avbokat de två första leggen till ZRH och satt nya tider dagen efter jag reser från ZRH till BKK!! Ska försöka ändra men nu gäller frågan kan man skippa flygen till ZRH och själv köpa en biljett dit. Alltså bara utnyttja Zurich -BKK tor med vochern?? Eller måste man åka enl ursprungsbokningen?