Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle idag boka om en 2-4-1 resa till LAX med bara SAS flyg, vouchern hade gått ut, men jag räknade med , utifrån dom nya villkoren att det skulle gå bra.
Hittade nya flyg men med Swiss till LAX och sa då att jag ville göra en ombokning och använda samma voucher.
Det gick inte, detta på grund av att det nu skulle bli en Star Alliance bokning och ett högre poäng pris.
Tyvärr hade jag suttit länge i kö och behövde göra annat så när han sa att det här inte var möjligt så bad jag att boka detta som en helt ny resa och låta den andra resan vara.

Så nu blir det ytterligare ett samtal för att försöka fixa detta, enligt villkoren ska man ringa SAS Customer Service så jag ska prova ringa dit istället för 2-4-1 och se om dom kan avboka så jag får nya vouchers med 30 dagars giltighetstid. Har två 2-4-1 bokningar till LAX med SAS som behöver av/ombokas så vore väldigt tråkigt att bli av med två vouchers.

Sa de att de inte gick även om du betalade fler poäng?

Jag chattade med dem för 30min sedan, extremt korta svar samt tog lång tid att svara, kändes som han satt med 20 andra pers och chattade samtidigt
Det gjorde han troligen. Det är ju den största fördelen för företagen med chatt - att de kan sitta med flera kunder samtidigt...

Dock är det väl alltid "vanliga" kundtjänsten som sitter på chatten? De vet väl ofta inte om detaljerna om hur Amex vouchers funkar...

Vad innebär begreppet Waitlist i praktiken? Agenten nämnde det på ett par segement och satte oss på det. Innebär det att det finns bonusplatser och att de är på gång, eller kan man vara waitlist på alla flyg? På en av våra sträckor fanns det en bonusplats men vi är två, är det nån som går igenom såna här listor och tänker - "Åh stackarna - klart vi trollar fram en plats till", eller hur funkar det?

Yes, vet inte hur det är om man bokar åt andra hållet (Star alliance till ren SAS). Enligt han var reglerna samma avrese och destinations flygplats och samma resenärer (gick inte att ta bort en person från bokningen t.ex.) eller byta namn

Det vore trevligt om SAS publicerade reglerna i sin helhet så att alla, även kunderna, har tillgång till dem.
Raden om att inte byta destination fanns även på svenska sidan tidigare men togs bort vid förra uppdateringen, i juni.
- för att det inte längre gäller? eller för att en klantskalle uppdaterat sidan?
alt. 2 gissar jag på.

Skulle idag boka om en 2-4-1 resa till LAX med bara SAS flyg, vouchern hade gått ut, men jag räknade med , utifrån dom nya villkoren att det skulle gå bra.
Hittade nya flyg men med Swiss till LAX och sa då att jag ville göra en ombokning och använda samma voucher.
Det gick inte, detta på grund av att det nu skulle bli en Star Alliance bokning och ett högre poäng pris.
Tyvärr hade jag suttit länge i kö och behövde göra annat så när han sa att det här inte var möjligt så bad jag att boka detta som en helt ny resa och låta den andra resan vara.

Så nu blir det ytterligare ett samtal för att försöka fixa detta, enligt villkoren ska man ringa SAS Customer Service så jag ska prova ringa dit istället för 2-4-1 och se om dom kan avboka så jag får nya vouchers med 30 dagars giltighetstid. Har två 2-4-1 bokningar till LAX med SAS som behöver av/ombokas så vore väldigt tråkigt att bli av med två vouchers.

Ringde SAS (vanliga kundservice) nu på morgonen och sa att jag ville boka av min 2-4-1 och få en voucher med 30 dagars giltighetstid enligt villkoren på sidan, då vouchern på aktuell resa hade gått ut.
Det var inga problem, så nu behöver jag hitta en ny resa.

Hej, jag planerar boka bonusresa med SAS för fyra vuxna, ett barn o en spädis. Kan jag använda två 2-4-1 vouchers i samma bokning (verkar iallafall inte gå på hemsidan)? Om det bara finns fyra bonusplatser - måste den femte bokningen (för pengar) göras separat?

Hej, jag planerar boka bonusresa med SAS för fyra vuxna, ett barn o en spädis. Kan jag använda två 2-4-1 vouchers i samma bokning (verkar iallafall inte gå på hemsidan)? Om det bara finns fyra bonusplatser - måste den femte bokningen (för pengar) göras separat?

Den måste göras separat ja tyvärr. Går inte att blanda dessa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen