Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man boka en bonusresa med EuroBonus enligt följande:

Tur: Bryssel-Bogotá
Retur: Cancún-Stockholm

eller kan man bara göra enligt följande: A till B och C till A (eller A till B och B till C)? :)

Man kan såklart boka två olika enkla bonusresor men det blir dyrare med poäng..
Du skulle möjligen kunna boka hemresan som Cancun-Sthlm-Bryssel om nu routingen inte blir alltför konstig, och resa med enbart handbagage och helt enkelt skippa sista flyget ARN-BRU

Du skulle möjligen kunna boka hemresan som Cancun-Sthlm-Bryssel om nu routingen inte blir alltför konstig, och resa med enbart handbagage och helt enkelt skippa sista flyget ARN-BRU

Jag fick höra att en gjorde så, men med incheckat bagage också. Sen vid Arlanda anmälde väskan borta, p.g.a inte avslutad resan, angett orsak som privata skäl. Och det godtog.

Fick tillbaka väskan efter några dagar.

Jag vart lite osäker om historian var sann.
Vad tror du?

Jag fick höra att en gjorde så, men med incheckat bagage också. Sen vid Arlanda anmälde väskan borta, p.g.a inte avslutad resan, angett orsak som privata skäl. Och det godtog.

Fick tillbaka väskan efter några dagar.

Jag vart lite osäker om historian var sann.
Vad tror du?

Det är möjligt att det går, men bättre då att boka resan så att du har en övernattning på ARN innan nästa flyg till BRU. Då _bör_ incheckningspersonalen på CUN låta dig checka in bagaget endast till ARN.

Det är möjligt att det går, men bättre då att boka resan så att du har en övernattning på ARN innan nästa flyg till BRU. Då _bör_ incheckningspersonalen på CUN låta dig checka in bagaget endast till ARN.

Smart där. :)

En fråga, jag är sugen på en resa själv men kan inte boka med sas vill kolla med andra inom star alliance, men på sas.se står det att för tillfälligt går det inte att boka bonus resor med star alliance. Vet du något om det?

Är det någon som kan uppdatera mig om vad som gäller. Har läst om folk som får tillbaka voucher och poäng i 30 dagar. Och då kan man boka vad som hest som finns tillgängligt? När är det som man får denna "deal", är det om något flyg på sin bokning har blivit inställt? För annars verkar det ju mest som om man måste boka samma avresa och destination, och går det på en resa som bokats vid i januari i år, där resan är över kommande nyår?

Smart där. :)

En fråga, jag är sugen på en resa själv men kan inte boka med sas vill kolla med andra inom star alliance, men på sas.se står det att för tillfälligt går det inte att boka bonus resor med star alliance. Vet du något om det?
Det har varit nedstängt sedan pandemin började och finns ingen info om att den ska öppna i närtid. EU får ringa in om du ska boka med Star Alliance

Hehe tack. Jag visste att det stängdes igen förut men herregud, fortfarande? Dags att öppna tycker jag.
Vi kan tycka vad vi vill, men sas är ju tämligen tydliga med att de inte vill att vi bokar star alliance resor nu då det blir massa merjobb med alla inställda flighter runt omkring i världen nu. Det är lite pest eller kolera vad man väljer, räcker ju med att läsa in forumet om alla som blir besvikna över inställda flighter med andra bolag som de bokat som award och sen tycker sas ska lösa när andra bolag ställer in.

Nu dök det upp mera ändringar på vår Malaysiaresa i december. Och denna gången påverkas vi rejält. Turkish har senarelagt IST-MUC och då rök MUC-ARN. SAS ser som vanligt inte det som Air Canada och United ser, och eftersom vi har två olika bokningar så har mina svärförldrar fått en riktig mjölk-rutt på vägen hem: KUL-IST-MUC-DRS-FRA-ARN :eek: Min fru och son har inget alternativ än.

Vi får se vad vi gör..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen