Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

FilipJ

Medlem
Har bokat en award till från Tokyo men saknar benet LHR-ARN den 16 dec. Verkar finnas massa fram till dagen innan (!) 15 dec och sen i januari, är det troligt att det släpps senare eller brukar det vara embargo dessa datum, typ från 15 dec?
Finns det inte nu kan det bli svårt, men det kan också släppas senare. Ett alternativ kan ju vara att lägga till LHR-ARN dagen efter och ev. får en snabbvisit i London.
 

Matore

Medlem
Normalt sätt blackout över jul och nyår. Släpps det platser så görs det senare men inget du kan räkna med. Lägg in några andra bolag hem istället från London.
Vad tänker du för bolag då, är väl bara SAS direkt?
Sen att lägga på ett ben - är inte helt uppdaterad men sen Tallinn stängde så går det ju inte?
 

hendberg

Medlem
Vad tänker du för bolag då, är väl bara SAS direkt?
Sen att lägga på ett ben - är inte helt uppdaterad men sen Tallinn stängde så går det ju inte?
Hade samma problem med just Tokyo t/r London då jag inte hittade direkt hem. Finns dock ett par flighter med LH via t.ex FRA som funkar efter man landat i London. Jag valde att ändra hemresan från HND till FRA istället.

Beror ju också på om du har nåt leg kvar att leka med...
 

robbieswe

Medlem
Tjena forumet! :)
Jag har idag Amex sas premium. Funderar på att byta upp till Elite.
När jag jämför korten så står det "Nya förmåner och förmåner du förlorar"
Bland annat står där
  • Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten
Vad menas med detta? Kommer min spend under 2021 nollas helt? Då är det brutalt dåligt... Visst, jag får 30k poäng när man byter till elite men om jag haft hög spend under januari-februari går denna då till spillo?
 
Tjena forumet! :)
Jag har idag Amex sas premium. Funderar på att byta upp till Elite.
När jag jämför korten så står det "Nya förmåner och förmåner du förlorar"
Bland annat står där
  • Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten
Vad menas med detta? Kommer min spend under 2021 nollas helt? Då är det brutalt dåligt... Visst, jag får 30k poäng när man byter till elite men om jag haft hög spend under januari-februari går denna då till spillo?

Exakt , du tolkar rätt , din spend från Premium följer inte med till Elite utan du får börja från noll på Elite.
 

FilipJ

Medlem
Tjena forumet! :)
Jag har idag Amex sas premium. Funderar på att byta upp till Elite.
När jag jämför korten så står det "Nya förmåner och förmåner du förlorar"
Bland annat står där
  • Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten
Vad menas med detta? Kommer min spend under 2021 nollas helt? Då är det brutalt dåligt... Visst, jag får 30k poäng när man byter till elite men om jag haft hög spend under januari-februari går denna då till spillo?
Du behåller poängen för din spend, men du kommer nollställas i målet mot vouchern.
 

Canadien

Medlem
Tjena forumet! :)
Jag har idag Amex sas premium. Funderar på att byta upp till Elite.
När jag jämför korten så står det "Nya förmåner och förmåner du förlorar"
Bland annat står där
  • Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten
Vad menas med detta? Kommer min spend under 2021 nollas helt? Då är det brutalt dåligt... Visst, jag får 30k poäng när man byter till elite men om jag haft hög spend under januari-februari går denna då till spillo?

Ja den går till spillo och du börjar på 0 med nya kortet. Så om du inte tror att du ändå kommer komma upp i tillräcklig spend på nya kortet så kan du ju vänta tills du triggat vouchern på Premium och byta först då. Dock är det ju inte kampanj så länge till.
 

palmen

Moderator
Vad tänker du för bolag då, är väl bara SAS direkt?
Sen att lägga på ett ben - är inte helt uppdaterad men sen Tallinn stängde så går det ju inte?
Lufthansa, Austrian, Swiss är alla tänkbara möjligheter för att komma hem med ett stopp på vägen (finns ju några till bolag som kan funka i teorin). Om sas inte släpper platser har du ju inte så mycket val än detta. Släpper sas platser senare kan du ju alltid boka om för 150 kronor om du hellre flyger direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen