Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

O_M

Medlem
Lyckade efter flera försök boka en resa idag. Men när jag får biljetterna TPE - IST och IST-CPH så står det "på väntelista". Någon som råkat ut för detta? Bara att avvakta?
 

BAM054

Medlem
Det är bara att avvakta och hoppas på det bästa. Det här med "Waitlist" tycks vara relativt vanligt när det gäller Turkish. Jag fick detta vid min senaste bokning till USA. Efter ett par dagar ändrades statusen till "Confirmed".
 

O_M

Medlem
Det är bara att avvakta och hoppas på det bästa. Det här med "Waitlist" tycks vara relativt vanligt när det gäller Turkish. Jag fick detta vid min senaste bokning till USA. Efter ett par dagar ändrades statusen till "Confirmed".
Ok, när jag ringde in så säger de att resan kommer att avbokas och att de inte skulle bokats från början.
Sedan försöker jag hitta ersättningsresa och väldigt varierande vad som går att söka och möjligt att boka beroende vem som svarar.
 

BAM054

Medlem
@Tonton har skrivit om waitlist här:

Vissa awards (jag har primärt märkt det med ET och TK) har waitlist. Det går således inte att bekräfta biljetterna direkt och därför inte heller att boka med onlineverktyget - trots att du ser tillgänglighet där.

Om man hittar rätt person i Tallin så kan de göra bokningen åt dig, med vissa segment waitlisted. Man får då snällt vänta några dagar och hoppas på det bästa. Jag har haft säkerligen ett dussintal sådana awardbokningar - i ca 80% av fallen har jag fått platsen tillslut. En gång så gick Tallinn till och med så långt att de ringde aktuellt flygbolag för att få den bekräftat.


Såhär ser mailen ut när man får beskedet från SAS:
 

O_M

Medlem
Fick du ngn förklaring till varför ”de inte skulle ha bokats från början”? :rolleyes:
Nej inte mer än att kollegan gjort fel och att biljetterna kommer att avbokas. Dessutom om jag väntade längre än 24h från köpet skulle jag få betala en avbokningsavgift! Lite magstarkt om de gjort fel och avbokar. Min voucher går ju ut så ville inte chansa utan hittade tillslut något de på telefonbokningen kunde boka så blev två dagar senare TPE-PEK-CPH-ARN i business. Blir nog bra och får testa både Eva air och SAS A350 i business.
 
Amatörfråga och om det finns en bättre tråd ber jag om orsäkt, Som jag nyligen redovisat bokade jag precis en resa för familjen till Kina, och har efter det 94K poäng och en 2-4-1 kvar som måste användas innan slutet på mars. Jag skulle behöva nå upp till 100K poäng, så man kan boka en långresa för två i SAS Business. Alltså 6K poäng till.

Nu när man sitter hemma och inte reser, så inbringar vardaglig spend på mitt Amex Elite (och mitt basic SAS Mastercard som jag aldrig använder) ca 2K (mest mat och bensin) poäng som skulle ta mig upp till 96K. Måste jag köpa ngt på kortet för 20K pengar eller finns det mer ekonomiska alternative att ta de där sista 4-5K poängen, så 6K poäng trillar in på kontot i mars? Verkar som om man uppgraderar till Mastercard Premium och spenderar 3ggr får man 10K extrapoäng, men de trillar bara in efter flera månader? Annat? Tack för svar.
 

Johans00

Medlem
Amatörfråga och om det finns en bättre tråd ber jag om orsäkt, Som jag nyligen redovisat bokade jag precis en resa för familjen till Kina, och har efter det 94K poäng och en 2-4-1 kvar som måste användas innan slutet på mars. Jag skulle behöva nå upp till 100K poäng, så man kan boka en långresa för två i SAS Business. Alltså 6K poäng till.

Nu när man sitter hemma och inte reser, så inbringar vardaglig spend på mitt Amex Elite (och mitt basic SAS Mastercard som jag aldrig använder) ca 2K (mest mat och bensin) poäng som skulle ta mig upp till 96K. Måste jag köpa ngt på kortet för 20K pengar eller finns det mer ekonomiska alternative att ta de där sista 4-5K poängen, så 6K poäng trillar in på kontot i mars? Verkar som om man uppgraderar till Mastercard Premium och spenderar 3ggr får man 10K extrapoäng, men de trillar bara in efter flera månader? Annat? Tack för svar.
Du kan köpa de sista poängen, dyker upp på kontot direkt.
 
Kanon tack!!! Blir nog det då. 4000 poäng kostar 800 spänn. Sen såg jag ngt om ett Coop Mastercard som kan vara intressant, som ger 10K poäng. Frågan är bara när de trillar in och om det gäller om man redan har ett sas mastercard basic.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen