Ringde in igen 15min innan stängning då jag inte hört något. Agenten: ”Kan inte se vad andra agenter gjort, hejdå”. Jaha. Ringde igen 1mim innan stängning på vinst eller förlust. Agent #2: ”Kan inte se att något ändring är registrerad i din bokning, det går inte att ändra påbörjad bonusresa. Återkom imorgon.”
Strax efter kl 17 dyker den rutten jag kommit överens med agenten vid första samtalet dvs YYZ-FRA-ARN - men de är inte biljetterade. Får se om de ringer tillbaka annars får jag ringa imorgon igen - det är positivt att de iaf är utställda.
Ingen återkoppling från 2-4-1-kundtjänsten trots att jag lämnat både mitt svenska mobilnummer och svärföräldrarnas +1 hemtelefon-nummmer. Ringde in själv och fick de nya utställda biljetterna bekräftade och fick betala 293kr/pax i extra skatt. Tog ca 10min sen fick jag biljetterna per mail.
Summerat:
- 4st samtal till kundtjänsten i USA utan någon framgång, körde HUACA.
- 2st samtal till vanliga SAS kundtjänsten utan någon framgång, andra samtalet hänvisade de till 2-4-1-kundtjänsten.
- 4st samtal till 2-4-1-kundtjänsten, där det blev napp på första försöket. De följande två var eftersom de aldrig återkopplade igår, men de samtalen gav noll. Sista samtalet idag för att få biljetterna bekräftade.
Vid samtliga samtal har jag kommit fram extremt snabbt, varit #2 i kön som längst - är dock EBD så det spelar säkert in.
Kanske hade jag bara tur, men är väldigt tacksam och nöjd att SAS löste detta trots att man inte ska kunna ändra en påbörjad award-resa. Och att betala 293kr/person istället för 199CAD+skatt/person (för covid-19 test) + de extra kostnader som hade tillkommit för resa och logi för att optimera för tidsaspekten för tidpunkterna för att testen skulle vara giltiga känns som man vunnit på lotto
Sen hur jag kan behöva betala mer i skatt när jag flyger YYZ-FRA-ARN istället för YYZ-LHR-FRA-ARN förbryllar mig något, men inget som jag överhuvudtaget försökte reda ut utan betalade snällt och är bara väldigt glad över att detta löste sig så pass smidigt.
Som ett litet extra tips vill jag tipsa om att man kan teckna en gratis 30dagars testperiod obegränsade samtal till fasta svenska-nummer via Skype. Ganska skönt att kunna ringa gratis till kundtjänst om man nu behöver ringa flera samtal utan att behöva betala de 13,4kr/min (har vimla som operatör) om man befinner sig utanför EU.