Kommer med en uppdatering av mina ombokningar. Båda mina originalbokningar har blivit cancellerade och vi blev flyttade till andra avgångar/dagar.
Avbokningen/ändringen för Japan kom igår och när jag kollar den ser jag att även USA-resan i september ändrats, dock utan att jag fått något meddelande om detta.
1. Ringer in till Amex 2-4-1, agenten vill inte återge/förlänga någon voucher utan tillåter enbart ombokning till senare datum. Finns ju inga platser alls just nu så jag meddelade att jag avvaktar lite.
2. Ringer in till SAS vanliga support. För Japan så kan agenten avboka och även förlänga vouchern. För USA säger dock agenten att cancelleringen/ändringen gjordes för 20 dagar sedan. Jag söker på bokningsreferensen i min mejlkorg men kan inte hitta något meddelande om ändring. Agenten tycker att efter 15 dagar har jag godkänt ändringen och enbart återbetalning av poäng är möjlig.
Känns väldigt småaktigt av SAS, i synnerhet när det är SAS-flygningar som de själva ställer in. Jag har skickat ett mejl till supporten och får se om de kan lösa det. Är ju långt ifrån säkert att man hittar några vettiga biljetter ändå med två vouchers, tror aldrig jag har sett att det är så tomt gällande awards på SAS.
Jag har flera gånger i våras rekommenderat att använda ExpertFlyer för att följa eventuella ändringar (främst om det ändras till 737-700), men här hade jag slarvat med det och det känns ju ganska typiskt...men nu blir det att lägga in det på alla bokningar även long haul!