Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

PopLars

Medlem
Du kan ju även omboka inom dessa 15 dagar om du vill. När 15 dagar gått så anses man ha accepterat nya flighterna, så fungerar det på alla bolag mig veterligen.

Funkar det att avboka via webben eller måste man ringa in för att få förlängd voucher tro? Någon som testat eller vet?
 
Nej det stämmer. Om du väljer alternativet med avbokning så får du ny voucher 30 dagar, inte annars.

Men det är ju mitt enda alternativ? Bara så jag inte missförstår något. Det andra alternativet är att ta deras ombokning men rent kalendermässigt så kan jag personligen inte vara borta då.
 

palmen

Moderator
Men det är ju mitt enda alternativ? Bara så jag inte missförstår något. Det andra alternativet är att ta deras ombokning men rent kalendermässigt så kan jag personligen inte vara borta då.
Bästa är att fråga sas, jag är inte 100 uppdaterad på allt som ändras var och varannan vecka.
 

mackan33

Medlem
Men då har jag ingen fri ombokning senare eftersom min voucher gått ut - enligt SAS. Eller?
Ringde idag om en bokning där ett ben blivit inställt (har ej blivit ombokad)
Personen sa att om jag väljer att avboka så är vouchern (utgången) giltig innevarande månad + 1 månad. Utgångna poäng får 1 års giltighet.
Jag testade inte att avboka då jag fortsatt kan ersätta det inställda benet.
 

ZZZebra

Medlem
Kommer med en uppdatering av mina ombokningar. Båda mina originalbokningar har blivit cancellerade och vi blev flyttade till andra avgångar/dagar.
Avbokningen/ändringen för Japan kom igår och när jag kollar den ser jag att även USA-resan i september ändrats, dock utan att jag fått något meddelande om detta.

1. Ringer in till Amex 2-4-1, agenten vill inte återge/förlänga någon voucher utan tillåter enbart ombokning till senare datum. Finns ju inga platser alls just nu så jag meddelade att jag avvaktar lite.

2. Ringer in till SAS vanliga support. För Japan så kan agenten avboka och även förlänga vouchern. För USA säger dock agenten att cancelleringen/ändringen gjordes för 20 dagar sedan. Jag söker på bokningsreferensen i min mejlkorg men kan inte hitta något meddelande om ändring. Agenten tycker att efter 15 dagar har jag godkänt ändringen och enbart återbetalning av poäng är möjlig.

Känns väldigt småaktigt av SAS, i synnerhet när det är SAS-flygningar som de själva ställer in. Jag har skickat ett mejl till supporten och får se om de kan lösa det. Är ju långt ifrån säkert att man hittar några vettiga biljetter ändå med två vouchers, tror aldrig jag har sett att det är så tomt gällande awards på SAS.

Jag har flera gånger i våras rekommenderat att använda ExpertFlyer för att följa eventuella ändringar (främst om det ändras till 737-700), men här hade jag slarvat med det och det känns ju ganska typiskt...men nu blir det att lägga in det på alla bokningar även long haul!

Efter att kontaktat Diamond-supporten så svarade de omgående att de skulle lägga till vouchern med giltighet till 31/10, vilket givetvis är bra.
 

ZZZebra

Medlem
Hittar inte exakt svaret på min fråga.

Har en bokad bonusresa som har blivit ombokad (+2 dagar). SAS vill ha svar inom 15 dagar om jag accepterar ändringen. Det vill jag inte göra. Jag vill flyga senare nästa år men hittar inga biljetter just nu.

De säger att min två alternativ är att behålla bokningen eller att avboka (inom 15 dagar) och då få poäng och voucher (förlängd till slutet på nästa månad) tillbaka. Stämmer detta verkligen? Är detta mina enda alternativ?

Vad vill du ha för ytterligare alternativ? Att kunna boka med valfri flygning även om det inte finns award-biljetter? I så fall är jag rädd att du kommer bli rätt besviken.
 
Hade förändringar i min resa 26/12-10/1, Star Alliance. Bokat kring februari i år. Ringde in idag och fick tillbaka mina utgångna vouchrar, nu förlängda till sista oktober. Samtliga skatter och poäng tillbaka, hade de gått ut så får de 1 års giltighetstid.
 

Senator

Moderator
Jag har ett delikat dilemma nu på en resa som högst troligt inte blir av men jag kan inte bestämma mig vad jag skall göra.

Pga. att SAS bara hade 2 Go och 2 Plus på ARN-HEL så bokade jag svärföräldrarna på en PNR och fru/son på en annan PNR på exakt samma rutt. För 11 dagar sedan kom det en ombokning då TK har senarelagt IST-MUC och då rök MUC-ARN. Svärföräldrarna fick ombokning MUC-DRS-FRA-ARN men det finns ingenting till fru/barn, inte ens ekonomiklass. Självklart finns det på M&M, United, Air Canada, Avianca men inte hos SAS :eek:

Så frugan/sonen kan bara ligga och jag kan ändra senare.
Men svärisar måste jag ta ett beslut senast på måndag.

Agenten sa att han hade fixat båda senare om jag hamnar hos honom igen (och att läget blir bättre) men det vet vi aldrig. Så jag måste bestämma under helgen vad vi skall göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen