Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man applicerar två vouchers på samma resa? Vi är fyra som åker. Har alltid bara haft en förut men som läget är nu blev en sparad och jag behöver boka nåt nu innan sista Feb då den ena går ut.
Ska väl inte vara nåt problem antar jag, men med allt som händer känns det lika bra att fråga ifall jag missat nåt.
Och man ringer fortfarande till Tallin va?

Kan man applicerar två vouchers på samma resa? Vi är fyra som åker. Har alltid bara haft en förut men som läget är nu blev en sparad och jag behöver boka nåt nu innan sista Feb då den ena går ut.
Ska väl inte vara nåt problem antar jag, men med allt som händer känns det lika bra att fråga ifall jag missat nåt.
Och man ringer fortfarande till Tallin va?
Det går bra att applicera två vouchrar om ni är fyra som åker. Annars är tipset att läsa första inlägget i denna tråd där du får massa matnyttigt, t ex att Tallinn inte existerar längre.

Jaha, nähä. Nu försökte jag boka om min plats till SAS-biljett Reyjavik själv via nätet och då drar de fulla poängpriset. Vad hände med min 2-4-1? Hur ska jag gå tillväga egentligen?

Jaha, nähä. Nu försökte jag boka om min plats till SAS-biljett Reyjavik själv via nätet och då drar de fulla poängpriset. Vad hände med min 2-4-1? Hur ska jag gå tillväga egentligen?
Jag hängde inte riktigt med, hade du en Star Alliance-award som du försökte boka om till SAS-award eller skulle du bara byta sittplats?
Eller hade du en SAS-award som du skulle ändra?
Vad var det för giltighet på 2-4-1 voucher? :rolleyes:

Sorry för otydligt. Jag har bokat en ren SAS-flygning till Reykjavik med min 2-4-1. Jag bokade själv via nätet med en voucher som går ut nu den 28 feb. Jag kom sen på ett par dagar senare att jag ville omboka datum och tänkte då att jag lätt kunde göra det själv via SAS hemsida. Men efter att jag har genomfört ombokningen så har de dragit fullt poängpris istället för halva som ska dras då jag har en voucher.

Sorry för otydligt. Jag har bokat en ren SAS-flygning till Reykjavik med min 2-4-1. Jag bokade själv via nätet med en voucher som går ut nu den 28 feb. Jag kom sen på ett par dagar senare att jag ville omboka datum och tänkte då att jag lätt kunde göra det själv via SAS hemsida. Men efter att jag har genomfört ombokningen så har de dragit fullt poängpris istället för halva som ska dras då jag har en voucher.
Ring in imorgon så kan de lägga dit vouchern och du får hälften av poängen tillbaka. Ring inte vanliga SAS utan det numret som står på vouchern eller tror jag i första posten i denna tråd. Det är ett känt problem att SAS IT inte riktigt klarar av ombokningar med voucher inblandat.

Kanske lite för mycket begärt, men nog borde de flytta fram det här datumet.

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I want to cancel my SAS or Star Alliance bonus trip because
the Foreign Office in my country does not recommend traveling to this destination?

Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before.
Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period to 30 November 2020.

The service fee of 450 SEK will also be refunded.

Sedan jag skrev den där kommentaren, i måndags, har de ändrat texten.
Nu står det:

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I want to cancel my SAS or Star Alliance bonus trip because
the Foreign Office in my country does not recommend traveling to this destination?

Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before.
Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation.

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS

Sedan jag skrev den där kommentaren, i måndags, har de ändrat texten.
Nu står det:

Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation.

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
Mycket bra. Kunde ha kommit för nån vecka sen bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen