Cristoffer Cedergren
Medlem
Rätt! Ändrar.Priset blir 90k om du reser Plus ut och Business hem.
Rätt! Ändrar.Priset blir 90k om du reser Plus ut och Business hem.
Inte lätt när man saknar poäng och vouchern hinner gå ut innan nya kommer in på EB-kontot. Är i samma sits. Tips; boka med SAS egna avgångar och välj Plus på utresan (dagflyg väster ut) och Business hem (nattflyg). Då får du ner den totala poängkostnaden till 80000 (eller 40 000 per pers med 241). Dessutom är det bättre lounge från USA när man reser i Business (Polaris) men inte nån skillnad på lounge ifrån Skandinavien om du inte är EBG.
Det ser dystert ut tillgänglighetsmässigt så det är av denna anledning jag skulle vilja veta huruvida man kan ändra på datum utan att förlora utgången 2-4-1.
Just nu så står det på SAS hemsida att man får boka om till senare datum även med en förfallen voucher. Så boka upp något till Thailand nu innan den förfaller och spara en screenshot på SAS villkor.
Dock vet jag inte vad som gäller om SAS beslutar sig för att inte längre publicera denna regel.
Som du säger så står det ju klart på hemsidan att detta är tillåtet. Bara för att klargöra:Sjukt oklart, precis pratat med två personer på 0184809167 där bägge sa att vouchern försvinner om man vill göra en ombokning. Samtidigt så är det ju formulerat så på hemsidan, "If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee". Skulle ju vara ett tillägg där att "men du får lägga till en jävla massa poäng också". Han jag pratade med sa bara "att det är mycket som är oklart på hemsidan", suck...
United Milage Plus kan du kolla på och då är det ”saver award” som gäller. Lufthansa visar mig veterligen inte tillgänglighet för SAS Eurobonus.
Som du säger så står det ju klart på hemsidan att detta är tillåtet. Bara för att klargöra:
Jag ändrade datum på en ren SAS 2-4-1 bokning CPH-ORD-CPH ifrån maj till oktober. Ursprungsbokningen var business på både utresa och hemresa. Vid ombokningen blev det plus på utresa och business på hemresa. Poängen kom tillbaka direkt.