Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

CoooC

Medlem
Ringde in för en ombokning av biljetter idag som berörs av Uds förlänga avrådan. Fick då tipset av Tallin att avvakta. Hon mena att bokar jag om just nu utgår en avgift. Det är dock ganska stor chans sa hon att avgiften försvinner eller liknande pga denna avrådan.

Har de hanterat det så tidigare?

Låter konstigt. Om resan berörs av UDs avrådan så borde det räknas som en ofrivillig ändring och ändringsavgiften på 150 kr per person borde inte utgå.

Dock ändrades ju avrådan idag så agenterna på Tallin kanske går igenom detta på morgonmötet imorgon? :)
 
Ringde in precis för att boka om hemresan från Tokyo med Singapore Airlines till Swiss då vi vill åka hem ett tidigare datum. Efter att hon pratat med sin supervisor så blev det ett nej på det. Visste sen tidigare att SQ inte går att boka just nu men inte att det inte gick ändra alls!?
Alternativen var att behålla orginalresan eller avboka.

Ville ju testa Swiss nu när man ändå inte får åka First båda vägarna :(

Någon annan som lyckats ändra sin resa med SQ?
 

henke12

Medlem
Ringde in precis för att boka om hemresan från Tokyo med Singapore Airlines till Swiss då vi vill åka hem ett tidigare datum. Efter att hon pratat med sin supervisor så blev det ett nej på det. Visste sen tidigare att SQ inte går att boka just nu men inte att det inte gick ändra alls!?
Alternativen var att behålla orginalresan eller avboka.

Ville ju testa Swiss nu när man ändå inte får åka First båda vägarna :(

Någon annan som lyckats ändra sin resa med SQ?

Jag lyckades med det i Juni,
Hade en resa HKG-SIN-FRA där HKG-SIN blev inställd

Fick då boka om till HKG-ZRH-ARN med LX

Testa att ringa imorrn är mitt råd!
 

ekf

Medlem
Låter konstigt. Om resan berörs av UDs avrådan så borde det räknas som en ofrivillig ändring och ändringsavgiften på 150 kr per person borde inte utgå.
Så länge flyget går som planerat så har inte flygbolaget/n gjort någon ofrivillig ändring.. så det tycker jag inte är så konstigt. Att SAS skulle kunna bjuda på ändringsavgiften av ren goodwill är ju en annan sak, det kanske till och med vore klädsamt.
 

djmanosv

Medlem
Jag har en award resa till Denpasar Indonesia och retur från Singapore i october.

Går det att ringa tallin och avboka pga avrådan från UD eller vänta tills förhöpningvist får jag sms att flygningar blir inställd ? Får jag skippa betala ombokning om jag ombokar till Februari eller Oktober 2021 ? Flygningar är ARL -> FRA (sas) och sen FRA -> IST -> DPS (turkish). Vad är bästa sätt att slippa betala ombokning ?

Jag vill inte flyga i October men om SAS och Turkish flyger sen vad kan man göra ?

Tack på förehand
 

Robert_E

Medlem
Jag har en award resa till Denpasar Indonesia och retur från Singapore i october.

Går det att ringa tallin och avboka pga avrådan från UD eller vänta tills förhöpningvist får jag sms att flygningar blir inställd ? Får jag skippa betala ombokning om jag ombokar till Februari eller Oktober 2021 ? Flygningar är ARL -> FRA (sas) och sen FRA -> IST -> DPS (turkish). Vad är bästa sätt att slippa betala ombokning ?

Jag vill inte flyga i October men om SAS och Turkish flyger sen vad kan man göra ?

Tack på förehand

Det blir ombokningsavgift om du ringer in i dag, jag bokade precis om en resa och fick betala 150kr/person.
De regler de går efter just nu gäller att bara bokningar fram till 31 augusti slipper ombokningsavgiften.
 

djmanosv

Medlem
Det blir ombokningsavgift om du ringer in i dag, jag bokade precis om en resa och fick betala 150kr/person.
De regler de går efter just nu gäller att bara bokningar fram till 31 augusti slipper ombokningsavgiften.

Så är det bättre att omboka nu (till 31 Aug) eller vänta till slut av September ? Vad tycker du ?

Okej nu förstår jag, det gäller bar NYA bokningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen