Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

zippan

Medlem
Hej,

Försökte söka på forumet men hittade inget vettigt svar och tänkte att jag kollar här innan jag trilskas med Tallinn/SAS kundtjänst.
Jag borde ha tre stycken 2-4-1 vouchers (två intjänade under 2019 med utgångsdatum 201231 och en intjänad under 2020 med utgångsdatum 211231), men kan endast se en på SAS hemsida. Men hyfsat säker på att jag kunnat sett flera tidigare. Har de gjort någon justering på hemsidan att man endast ser den senaste eller bör man kontakta Tallinn eller SAS kundtjänst?
Du får ringa Tallinn.
 

CoooC

Medlem
Det ryktas om att man kan se flera vouchers om de härstammar från olika kort. T.ex. om man innehar både ett Amex Elite och ett Amex Premium och har gällande vouchers från båda korten.
 
En vän har en resa från Stockholm till Tokyo i oktober med Star Alliance och nyttjat en voucher som gick ut 191231.
Resan bokades 2019 men enligt Tallin får han inte boka om den då de säger att flyget kommer gå.
Inresereglerna till Japan ställer till det så därav önskan att flytta fram resan.

Bara ringa upp igen och hoppas på bättre resultat?
 

CoooC

Medlem
En vän har en resa från Stockholm till Tokyo i oktober med Star Alliance och nyttjat en voucher som gick ut 191231.
Resan bokades 2019 men enligt Tallin får han inte boka om den då de säger att flyget kommer gå.
Inresereglerna till Japan ställer till det så därav önskan att flytta fram resan.

Bara ringa upp igen och hoppas på bättre resultat?

Jag tror din vän är tvungen att fortsatt avvakta. UDs avrådan till ”Övriga länder” gäller ju till och med den 31 aug. Har inte koll på Japans inreseregler men misstänker att även dessa kan komma att ändras innan din väns resa.
 

Grahnen

Medlem
Har en snabb fråga som kanske inte passar denna kategori men hitta ingen bättre. Ifall man gör ett köp på säg 20 000kr och sedan produkten går sönder så man får 20 000 returnerat till kortet. Räknas det då ner mot de 150 000kr så det försvinner 20 000 mot vouchern eller händer det inget sådant?

mvh en
 
Har en snabb fråga som kanske inte passar denna kategori men hitta ingen bättre. Ifall man gör ett köp på säg 20 000kr och sedan produkten går sönder så man får 20 000 returnerat till kortet. Räknas det då ner mot de 150 000kr så det försvinner 20 000 mot vouchern eller händer det inget sådant?

mvh en
De räknas ner mot vouchern precis som med alla andra returer. Dock, har man redan hunnit få vouchern så får man behålla den enligt tidigare rapporter här.
 

Tonton

Medlem
Har en snabb fråga som kanske inte passar denna kategori men hitta ingen bättre. Ifall man gör ett köp på säg 20 000kr och sedan produkten går sönder så man får 20 000 returnerat till kortet. Räknas det då ner mot de 150 000kr så det försvinner 20 000 mot vouchern eller händer det inget sådant?

mvh en

Ja, det räknas bort 20 000kr då. Annars hade man ju kunnat göra returer för 150k och på så sätt få sin voucher "gratis", vilket är det jag antar att du tänker på.
 

Linmet

Medlem
Ringde in för en ombokning av biljetter idag som berörs av Uds förlänga avrådan. Fick då tipset av Tallin att avvakta. Hon mena att bokar jag om just nu utgår en avgift. Det är dock ganska stor chans sa hon att avgiften försvinner eller liknande pga denna avrådan.

Har de hanterat det så tidigare?
 

Robert_E

Medlem
Ringde in för en ombokning av biljetter idag som berörs av Uds förlänga avrådan. Fick då tipset av Tallin att avvakta. Hon mena att bokar jag om just nu utgår en avgift. Det är dock ganska stor chans sa hon att avgiften försvinner eller liknande pga denna avrådan.

Har de hanterat det så tidigare?

Jag fick samma tips, frågan är bara om man vill vänta och riskera att platserna försvinner...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen