Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu en 2-4-1 biljett och funderar om på jag kan kombinera det med Flypremium?

Min tanke är att jag då kan få 2 businessclass-biljetter för poäng för en ekonomi, eller tänker jag fel?

Med Flypremium över 200.000 poäng (samma år) kan jag använda poäng för en ekonomi och då få Business (om jag förstår reglerna rätt). Med tanke på att jag även har en 2 - 4 -1 tänker jag att då får jag två business. Eller?
Nej du kan inte kombinera två erbjudanden.

Fly premium kan du använda för flera passagerare men det blir fortfarande 2 x ekonomi som pris för 2 x business.

Jag tittar på
Poängtabeller | SAS

Betyder det man bara kan ta en 2-4-1 till Peking, Hongkong, Shanghai och Tokyo? (om man vill till Asien alltså)
Nej, det är endast för FlyPremium som det är SAS egna flyg som är begränsningen. För 2-4-1 funkar alla Star Alliance bolag och destinationer.

För att se poängtabeller för Star Alliance klicka på drop-down menyn genom att klicka på texten ”Bonusresa med SAS”

41115d8630d9152afd1e37ee089a5550.jpg

Hej experter!

Sitter med 2 bokade bonusresor med SAS till USA:s västkust i sommar. Bokade två olika mest för att gardera upp då jag inte visste exakt när jag kunde åka/komma hem vid bokningstillfället. Den ena bokad med voucher som går ut 31/12 2019 och den andra bokad med voucher som går ut 31/12 2020. Som det ser ut nu vill jag använda resan som är bokad med vouchern som går ut 2020 men jag vill ju såklart byta voucher till den som går ut 2019. Går detta att genomföra? Kommer det isåfall att kosta 2x 150:- i ändringsavgift? Tack på förhand

Hej experter!

Sitter med 2 bokade bonusresor med SAS till USA:s västkust i sommar. Bokade två olika mest för att gardera upp då jag inte visste exakt när jag kunde åka/komma hem vid bokningstillfället. Den ena bokad med voucher som går ut 31/12 2019 och den andra bokad med voucher som går ut 31/12 2020. Som det ser ut nu vill jag använda resan som är bokad med vouchern som går ut 2020 men jag vill ju såklart byta voucher till den som går ut 2019. Går detta att genomföra? Kommer det isåfall att kosta 2x 150:- i ändringsavgift? Tack på förhand
Inte om du inte hade vouchern när du bokade resan.

Vad är det för ny funktion som dykt upp nu? Kan man betala dubbelt upp i poäng och få baspoäng vid bokning av bonusresa nu?

Jobbigt att i denna vy leta faktiska bonusresor kan jag tycka.

Attachments

• E076715D-D446-4123-9E91-D0626AE0CF03.png
    E076715D-D446-4123-9E91-D0626AE0CF03.png
    138,8 KB · Visningar: 291
Vad är det för ny funktion som dykt upp nu? Kan man betala dubbelt upp i poäng och få baspoäng vid bokning av bonusresa nu?

Jobbigt att i denna vy leta faktiska bonusresor kan jag tycka.
Ja men du har valt poäng + pengar, som funnits länge men nu i ny funktionalitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen