Tack men det gäller som sagt inte differens med andra källor som United etc utan SAS Tallin/Sverige
Tack men det gäller som sagt inte differens med andra källor som United etc utan SAS Tallin/Sverige
Ja, men vet inte om din hyresvärd gillar det och sätter kanske tillbaka 54000, dåligt räknas det som minus på ditt konto. Sker det detta år saknar du då denna spend, sker det nästa år börjar du året på -54k spend.Nu är jag kanske ute på hal is... men om jag råkar lägga till en nolla för mycket på nästa räkning (via valfri kreditkorts-tjänst) borde min nästa hyra på 6000(0) kr lösa mitt problem...kostar mig dock 1500SEK (2.5%)...
Var handlar du mest? Ica, Coop systembolaget Preem? Köp presentkort på dessa ställen för så mycket du behöver så är spenden biff. Å ingen avgift är det hellerNu är jag kanske ute på hal is... men om jag råkar lägga till en nolla för mycket på nästa räkning (via valfri kreditkorts-tjänst) borde min nästa hyra på 6000(0) kr lösa mitt problem...kostar mig dock 1500SEK (2.5%)...
Det är dumt att försöka lura ett redan givmilt system. Dont do it.Nu är jag kanske ute på hal is... men om jag råkar lägga till en nolla för mycket på nästa räkning (via valfri kreditkorts-tjänst) borde min nästa hyra på 6000(0) kr lösa mitt problem...kostar mig dock 1500SEK (2.5%)...
Nej, spenden återställs även om man har ett minussaldo. Hade ett minussaldo på mitt SAS Amex i början av året. Räknades mot spend för årets vouchers. EB-saldot var däremot minus.Ja, men vet inte om din hyresvärd gillar det och sätter kanske tillbaka 54000, dåligt räknas det som minus på ditt konto. Sker det detta år saknar du då denna spend, sker det nästa år börjar du året på -54k spend.
Men om returen kommer in 15/1. Räknas inte den krediteringen mot spendsaldot?Nej, spenden återställs även om man har ett minussaldo. Hade ett minussaldo på mitt SAS Amex i början av året. Räknades mot spend för årets vouchers. EB-saldot var däremot minus.
Jag syftade på om pengarna kommer tillbaka nästa år, då får han minus den summan i spend.Nej, spenden återställs även om man har ett minussaldo. Hade ett minussaldo på mitt SAS Amex i början av året. Räknades mot spend för årets vouchers. EB-saldot var däremot minus.
Ring till SAS Tallinn och se vad de kan hitta.Hej,
Inte helt novis gällande amex 2-4-1 eller EB Poäng, men har lite funderingar och det finns nog en miljon guider där ute som säger olika saker.
Har ca 350k EB Poäng att spendera
2 Vouchers som ligger o skräpar som måste användas innan nyår.
Funderar på en resa till Costa Rica 25e Dec-Jan 05 +-5dagar åt vardera håll.
Självfallet vill jag använda vouchern, och självfallet vill jag använda poäng, och självfallet om möjligt boka Business.
Jag hittar dock inga resor för poäng i någon klass när jag söker på SAS Star Alliance pooängsök sida.
Min fråga är då, om jag bokar genom Amex kundtjänst, har de andra ingångar för poängflygningar på tex Lufhansa eller andra airlines än poängsökartjänsterna ?
Eller är man helt körd så sent inpå, läste ngnstans att Lufthansa släpper First 14 dagar innan, och frågan är då.. vart jag ska jag söka upp den resan och hur ska jag boka den med voucher ?
Förra året bokade jag 2 Business Class + Voucher biljetter ARN-Ho Chi Min ca 1 Månad innan avgång med Turkish, det kanske bara vara flyt ?
/Jonas