Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

ekf

Medlem
Tack för svar! Kan man boka till och från en flygplats eller måste resan starta och sluta i samma flygplats? D.v.s. skulle jag kunna boka LIM->EWR + EWR->ARN?
Nej, det är för långt mellan LIM och ARN i det fallet, förutom de olika zonerna...

du kan starta/sluta från olika, tex ARN-EWR/EWR-FRA, ARN-EWR/BOS-ARN.. dock inte double open jaw som exvis ARN-EWR/BOS-FRA
 
Hej! Vi har en bonusresa bokad av SAS Tallin Amex 241 Göteborg New York 20 maj med Swiss air.

Nu har flighten Göteborg Zürich blivit avbokad, upptäckte detta när jag var inloggad på SAS.

Vet någon vilka rättigheter jag har?

Kan jag kräva att jag får en annan flight ner till Zürich? alla resor är bokad i business.

Tacksam för alla ev. svar.
 

gneken

Medlem
Hej! Vi har en bonusresa bokad av SAS Tallin Amex 241 Göteborg New York 20 maj med Swiss air.

Nu har flighten Göteborg Zürich blivit avbokad, upptäckte detta när jag var inloggad på SAS.

Vet någon vilka rättigheter jag har?

Kan jag kräva att jag får en annan flight ner till Zürich? alla resor är bokad i business.

Tacksam för alla ev. svar.
Du har tyvärr inte rätt att kräva något när det blivit avbokat såpass långt innan avfärd. Prova att ringa in till Tallinn för att hitta en lösning.
 

MrDollar

Medlem
Du kan säkert boka om så du flyger via ARN ner till ZRH.
Ring Tallinn imorgon så hjälper dom dig säkert.

Om ni kan åka 18e maj så finns det 2 platser i C med SAS från ARN till EWR.
Hej! Vi har en bonusresa bokad av SAS Tallin Amex 241 Göteborg New York 20 maj med Swiss air.

Nu har flighten Göteborg Zürich blivit avbokad, upptäckte detta när jag var inloggad på SAS.

Vet någon vilka rättigheter jag har?

Kan jag kräva att jag får en annan flight ner till Zürich? alla resor är bokad i business.

Tacksam för alla ev. svar.
 
Hej! Vi har en bonusresa bokad av SAS Tallin Amex 241 Göteborg New York 20 maj med Swiss air.

Nu har flighten Göteborg Zürich blivit avbokad, upptäckte detta när jag var inloggad på SAS.

Vet någon vilka rättigheter jag har?

Kan jag kräva att jag får en annan flight ner till Zürich? alla resor är bokad i business.

Tacksam för alla ev. svar.
Hej igen!
Det blev att åka ner till Zürich kvällen innan, helt ok.
Servicen i Tallin idag var mycket bra och snabb.
Tack för hjälpen❗
 
Har någon nått smart knep för att lägga på en voucher i efterhand på en befintlig bokning?

Vet att det inte ska vara möjligt men det borde ju gå att avboka bonusresan och boka igen när platserna dyker upp, fast nu med voucher?
 

taxvalp

Medlem
Har någon nått smart knep för att lägga på en voucher i efterhand på en befintlig bokning?

Vet att det inte ska vara möjligt men det borde ju gå att avboka bonusresan och boka igen när platserna dyker upp, fast nu med voucher?

Ja, i teorin fungerar det som ovan. Problemet är att det inte är säkert att bonusplatserna släpps åter när du avbokat dem och då står du där utan bokning. Det går förstås att chansa men då bör du ha en plan B i beredskap.
 

MajaKlara

Medlem
Gjorde en ändring av en resa som först var bokad för en person ARN-CPH-EWR-ORD-ARN med 2-4-1 och som betalades med 50000 poäng.
När jag såg att det släpptes SAS award direktflyg mellan ARN-EWR så ändrade jag bokningen online på sas.se. Då fick jag direkt tillbaka 50000 poäng, men i stället drogs 60000 poäng från kontot. Förstår inte detta riktigt - kostar det mer poäng att flyga ARN-EWR än ARN-CPH-EWR? Eller finns det någon annan förklaring till skillnaden i poängkostnad vid en ändring som denna?
 

ekf

Medlem
Gjorde en ändring av en resa som först var bokad för en person ARN-CPH-EWR-ORD-ARN med 2-4-1 och som betalades med 50000 poäng.
När jag såg att det släpptes SAS award direktflyg mellan ARN-EWR så ändrade jag bokningen online på sas.se. Då fick jag direkt tillbaka 50000 poäng, men i stället drogs 60000 poäng från kontot. Förstår inte detta riktigt - kostar det mer poäng att flyga ARN-EWR än ARN-CPH-EWR? Eller finns det någon annan förklaring till skillnaden i poängkostnad vid en ändring som denna?
Ändrade du alltså hela biljetten? En enkel kostar ju annars 60% av en t&r, det ligger nära till hands att misstänka systemfel om du fortfarande har en t&r-biljett...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen