Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

bachelor

Medlem
Hur skulle ni ranka de olika star alliance flygbolagens businessprodukt, har själv bara rest med SAS. Men hur väl står sig den mot exempelvis swiss, singapore och övriga?
 

Syversen

Medlem
Hur snabbt registreras en voucher hos SAS? Fick brev gällande att jag uppnått årets första voucher för några veckor sedan, men i SAS bokningsverktyg ser jag bara återstående vouchers från förra året (baserat på förfallodatum). Nu finns det som sagt att ta av så det är ingen fara, men man vill ju heller inte att den försvinner på något sätt.
 

Canadien

Medlem
Hur snabbt registreras en voucher hos SAS? Fick brev gällande att jag uppnått årets första voucher för några veckor sedan, men i SAS bokningsverktyg ser jag bara återstående vouchers från förra året (baserat på förfallodatum). Nu finns det som sagt att ta av så det är ingen fara, men man vill ju heller inte att den försvinner på något sätt.

Den lär finnas där bakom. Man ser bara en voucher i taget online. Ring och fråga SAS / Tallinn om du är väldigt nyfiken.
 

palmen

Moderator
Hur skulle ni ranka de olika star alliance flygbolagens businessprodukt, har själv bara rest med SAS. Men hur väl står sig den mot exempelvis swiss, singapore och övriga?
Ta gärna detta i en annan tråd, finns massor av trådar i det ämnet där frågan passar bättre. Denna är ett exempel
Vilken Business inom Star Alliance föredrar ni över Atlanten? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vi försöker hålla denna tråd till frågor om just 2-4-1.

/Moderator
 

Undrar

Medlem
Hur fungerar bokning med 2-4-1 gällande voucherns giltighet? Som jag fattat det gäller vouchern intjänadeåret och året därefter, men måste resan genomföras då eller bara själva bokningen? Som jag förstått saken släpper SAS många "bonusbiljetter" 330 dagar i förväg så det gör ju viss skillnad.

Jag vet att biljetter släpps även senare än 330 dagar före avgång, men har fått intrycket att det vi bonusresor i allmänhet gäller att boka antingen tidigt (330 dagar dvs) eller med kort varsel(rätta mig gärna om jag har fel). Med tanke på min livssituation med jobb och familj gäller det att planera i tid- därav detta fokus på 330 dagar. ..
 

Kimmen00

Medlem
Måste bokas innan giltighetsdagen går ut, resan kan genomföras efter. MEN den kan inte bokas om/ändras efter den 31/12 året den går ut etc..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen