Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
förlåt för kommande dum fråga, men visst är det korkat att utnyttja en voucher för bonus resa till Salzburg (60.000k) för två personer 50% off voucher
den går ut snart men känns väldigt dumt för en sån resa...

Någon som vet vart man ser sina bonusar? alla sina vouchrar? borde ha fler men ser bara en på hemsidan

förlåt för kommande dum fråga, men visst är det korkat att utnyttja en voucher för bonus resa till Salzburg (60.000k) för två personer 50% off voucher

Någon som vet vart man ser sina bonusar? alla sina vouchrar? borde ha fler men ser bara en på hemsidan

Har inte alla vouchers utgångsdatum 31/12? När går din ut?

Jag hade satsat på att använda rabatten till något dyrare om du har poäng till det.

Ja, jag skulle inte använda varken poäng eller voucher för resor inom Europa där flygpriserna är så låga ändå.

Jag kan se min voucher när jag loggar in på mina Eurobonussidor och gör en testbokning, men jag har läst om folk här som inte sett sin voucher trots att de har en. Då tror jag det bästa sättet är att ringa till Tallin och fråga vad de ser.

Om du menar en Amex 2-4-1 voucher så kan den inte gå ut snart. Antingen gick den ut 2018-12-31 eller så går den ut 2019-12-31.

Tallin kan svara på exakt hur många vouchers du har kvar och vilka datum som de löper ut.

Edit: Tvåa på bollen som vanligt :)

Har inte alla vouchers utgångsdatum 31/12? När går din ut?

Jag hade satsat på att använda rabatten till något dyrare om du har poäng till det.

det gör den, men bokade en innan 31/12-18 i all hast och tycker det va ganska många onödiga poäng...
Nästan mer värt att betala 4 k för biljetterna än att använda poängen

Jag har fått en känsla av att många (absolut inte alla!) övervärderar sina 2-4-1 vouchers. I 9 fall av 10 (?) så borde man med hyfsat normal spend och resemönster ha fler vouchers än vad man har EB-poäng att göra av med. Tycker mig ofta se och höra exempel på personer som bokar upp ofördelaktiga resor som de inte har planerat för att en voucher inte ska "brinna inne".

Det finns såklart undantag (personer som bokar awards för 1 pers inom europa eller drar in 400.000 poäng per år på avishyror).

Jag har fått en känsla av att många (absolut inte alla!) övervärderar sina 2-4-1 vouchers. I 9 fall av 10 (?) så borde man med hyfsat normal spend och resemönster ha fler vouchers än vad man har EB-poäng att göra av med. Tycker mig ofta se och höra exempel på personer som bokar upp ofördelaktiga resor som de inte har planerat för att en voucher inte ska "brinna inne".

Det finns såklart undantag (personer som bokar awards för 1 pers inom europa eller drar in 400.000 poäng per år på avishyror).

Det finns absolut en poäng här. Om man tar som exempel att man vill använda vouchern för att åka två personer i business till Asien två gånger på ett år så behöver man ungefär 400 000 poäng, vilket kräver en spend på två miljoner kronor på ett år, om man tar alla poäng på amex.

För min egen del så har jag inte riktigt löst hur jag ska använda mina två vouchers under 2019. Sedan flypremium kom så behöver man ju inte använda vouchers på SAS-flyg (tre long-haul redan inbokade 2019).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen