Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Per N

Medlem
Vågar inte svara på det, Tallinn pratade specifikt om Bangkok Airways när jag frågade om vad det fanns för alternativ. Men det är väl inte omöjligt att det är på det sättet (att Tallinn inte förstått skillnaden), Koh Samui var ett av ställena som jag är intresserad av att åka till. Frågan är i så fall hur man kan åka till Koh Samui om det inte går att få in i 2-4-1-bokningen?
Du får flyga till Surat Thani på fastlandet och sedan ta dig med färja till Samui.
 

Susanna Edler

Ny medlem
Hej! Har en fråga jag inte kan se är besvarad sedan tidigare. Vi har en 2-4-1-resa bokad i november. Av olika anledningar så kommer bara en av oss att kunna resa den utresa som är bokad (den andra kommer efter med biljett bokad på annat sätt) , medan båda kommer att resa bokad hemresa. Är det någon som vet vad som händer när en i sällskapet är no-show på utresan? Vi utgår från att bokningen måste ligga kvar som den är, men vill ju också vara säkra på att inget händer med varken utresa eller hemresa.
 

squeezen

Medlem
Hej! Har en fråga jag inte kan se är besvarad sedan tidigare. Vi har en 2-4-1-resa bokad i november. Av olika anledningar så kommer bara en av oss att kunna resa den utresa som är bokad (den andra kommer efter med biljett bokad på annat sätt) , medan båda kommer att resa bokad hemresa. Är det någon som vet vad som händer när en i sällskapet är no-show på utresan? Vi utgår från att bokningen måste ligga kvar som den är, men vill ju också vara säkra på att inget händer med varken utresa eller hemresa.
Missad utresa betyder no-show = avbokad hemresa.

Enda som gör ett litet frågetecken och begränsar vad jag vet mot vad jag tror är hur de ser på det om faktikst halva resesällskapet dyker upp. Men dessvärre brukar ju striktaste regler gälla så risken är det blir strul
 

palmen

Moderator
Hej! Har en fråga jag inte kan se är besvarad sedan tidigare. Vi har en 2-4-1-resa bokad i november. Av olika anledningar så kommer bara en av oss att kunna resa den utresa som är bokad (den andra kommer efter med biljett bokad på annat sätt) , medan båda kommer att resa bokad hemresa. Är det någon som vet vad som händer när en i sällskapet är no-show på utresan? Vi utgår från att bokningen måste ligga kvar som den är, men vill ju också vara säkra på att inget händer med varken utresa eller hemresa.
Med största sannolikhet avbokas hela resan för den som inte dyker upp.
På en 2-4-1 resa måste båda åka samma flighter i samma klass. Det ska inte gå att dela på bokningen heller och behålla amex vouchern för er båda.

Det som kanske går är att splitta bokningen och bara du nyttjar vouchern, den andra delen bokar ni om till en one way och betalar då 60% av tur och retur.
Tror dock inte detta är möjligt, men du kan åtminstone ringa och fråga.
 

MLG55

Medlem
Jag och en vän har för första gången bokat en bonusresa med hjälp av 2-4-1 Voucher.
Vi bokade genom Tallinn och fick resan som vi ville ha.
Men vi blev väldigt fundersamma på att hon envisades med att det räckte med ett förnamn???
Jag heter Lars Mikael och min vän heter Ulf Rikard i förnamn, tilltalsnamnen är Mikael resp Rikard.
Men på bokningsbekräftelsen hade hon skrivit Ulf + Efternamn och Lars + Efternamn och hon sa att det räcker.
Kan detta stämma???? Man har ju hela tiden blivit inpräntad att det måste stå samma som i passet.
Har agenten gjort fel?
Resan går förresten till Vegas om nån var nyfiken
 
  • Gilla
Reactions: Gus

erc

Medlem
Jag och en vän har för första gången bokat en bonusresa med hjälp av 2-4-1 Voucher.
Vi bokade genom Tallinn och fick resan som vi ville ha.
Men vi blev väldigt fundersamma på att hon envisades med att det räckte med ett förnamn???
Jag heter Lars Mikael och min vän heter Ulf Rikard i förnamn, tilltalsnamnen är Mikael resp Rikard.
Men på bokningsbekräftelsen hade hon skrivit Ulf + Efternamn och Lars + Efternamn och hon sa att det räcker.
Kan detta stämma???? Man har ju hela tiden blivit inpräntad att det måste stå samma som i passet.
Har agenten gjort fel?
Resan går förresten till Vegas om nån var nyfiken

Min erfarenhet säger att det kommer gå utmärkt att komma ombord på både utresan och hemresan. Att tilltalsnamnsvariabeln hanteras på ett sätt i Sverige tycks accepteras vid ankomst till USA. Men - jag tror att ESTA-ansökningen ska vara väldigt korrekt med samtliga förnamn i rätt ordning.
 

Berglund

Medlem
Till ESTA ansökningen kan man numera ta bild på de två maskinläsbara raderna längst ned på den inplastade sidan i passet och ladda upp den bilden direkt i ansökningsformuläret. Då fylls automatiskt namnen i så som USAs immigrationsmyndighet vill ha det. Man kan förstås behöva kolla till det så att det blev rätt men för egen del fungerade det utmärkt och klart över förväntan!
 

MLG55

Medlem
Tack för era svar, det gör mig lugnare.
Estan är gjord efter alla deras regler och jag scannade in passet och allt blev korrekt.
 

Susanna Edler

Ny medlem
Med största sannolikhet avbokas hela resan för den som inte dyker upp.
På en 2-4-1 resa måste båda åka samma flighter i samma klass. Det ska inte gå att dela på bokningen heller och behålla amex vouchern för er båda.

Det som kanske går är att splitta bokningen och bara du nyttjar vouchern, den andra delen bokar ni om till en one way och betalar då 60% av tur och retur.
Tror dock inte detta är möjligt, men du kan åtminstone ringa och fråga.

Jag har pratat med Tallin. Det gick att splitta bokningen och behålla bokad resa med voucher för en av oss och få skatter + poäng tillbaka för den andra. Att resa hem för 60% av ToR var inte värt det jämfört med andra biljetter som vi hittade, men hade varit en tänkbar lösning.
 

palmen

Moderator
Jag har pratat med Tallin. Det gick att splitta bokningen och behålla bokad resa med voucher för en av oss och få skatter + poäng tillbaka för den andra. Att resa hem för 60% av ToR var inte värt det jämfört med andra biljetter som vi hittade, men hade varit en tänkbar lösning.
Skönt att det löste sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen