Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

A380

Medlem
Min är i First, tror även @Andreas Ekman's resa är det. Det bästa sättet att hitta SQ First i dagsläget är nog att ringa Tallin och höra vad dom ser.

Jag ringde Tallin nu i torsdags för att boka Singapore Airlines First (från Köpenhamn) juli 2019 och fick till svar av en agent att " please call again in one month". Kvinnan menade på att hon inte kunde se platser så tidigt...

Jag tackade för mig och ringde upp samma nummer direkt och efter 10minuter hade jag säkrat 2 platser de datum jag önskade.
 
Jag ringde Tallin nu i torsdags för att boka Singapore Airlines First (från Köpenhamn) juli 2019 och fick till svar av en agent att " please call again in one month". Kvinnan menade på att hon inte kunde se platser så tidigt...

Jag tackade för mig och ringde upp samma nummer direkt och efter 10minuter hade jag säkrat 2 platser de datum jag önskade.
Exakt likadant för mig!
 

Mr Basic

Medlem
Jag ringde Tallin nu i torsdags för att boka Singapore Airlines First (från Köpenhamn) juli 2019 och fick till svar av en agent att " please call again in one month". Kvinnan menade på att hon inte kunde se platser så tidigt...

Jag tackade för mig och ringde upp samma nummer direkt och efter 10minuter hade jag säkrat 2 platser de datum jag önskade.
Trist att det ska vara personbundet.....:(

Edit. Kul att det löste sig :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ELOS

Medlem
Det finns 2 sätt att söka i Starnet: generell sökning point-point samt segmentvis på specificerade flighter.
Jag har en känsla av att inte alla agenter har behörighet att göra segment sökningar som sannolikt skedde andra gången du ringde.

StarNET från år 2000

Star Alliance launches StarNet to further improve customer service IT network links member airlines’ computer systems

BANGKOK, September 28, 2000 – The member airlines of Star Alliance, the airline network for earth, has launched StarNet – a sophisticated IT solution that links the computer systems of all 15 airlines. StarNet will permit member airlines to share a wide range of information and thereby serve passengers even more effectively.

Using StarNet, employees at one Star Alliance member airline will have on-line, real-time access to systems operated by other partner airlines, allowing them to handle more complex business transactions and provide seamless service to their customers. For example, a ground agent with any Star Alliance airline will have up-to-the-minute information on the status of another member’s flights – being able to advise of delays or
gate changes instantly, without having to send the passenger to the other airline’s counter. StarNet will, in effect, “translate” the information in one airline’s computers and display it on the terminal of another.

The network will handle information from a broad range of systems, including flight status, reservations and frequent flyer status/programs.
 
Last edited:

aldrighemma

Medlem
Vet inte om den har postats tidigare, jag har inte sett något i alla fall.

Ringde Tallinn igår då jag hade problem med att hitta platser i Business till Singapore. Christina tipsade mig då om fliken för Star Alliance-bokningar via Sas.se.
Du "reserverar" alltså i 48h med dina poäng, för att sedan ringa in; bekräfta och betala. Är detta något nytt eller något jag missat?
nPVBW7V
Finns en tråd :)
Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Milan

Medlem
Hej, Jag ska boka min första 2-4-1 nästa vecka. Jag planerar en resa i juli/augusti 2019 och mina 170k poäng kommer inte räcka till first tur/retur. Jag planerar att boka business på utresan för att sedan hålla utkik efter Lufthansa/ANA first när jag samlat ihop 190k och resan närmar sig. Min fråga är då, kommer min hemresa i first avbokas (hänger löst) när jag ringer in och ändrar utresan i framtiden? Jag har för mig att jag läst något liknande här på forumet.
 

MiniGordini

Ny medlem
Gaaah.. tänkt länge boka en kul resa på poäng och voucher för första gången, men det är så jäkla krångligt.
Vill till AKL men hitta intressanta first biljetter dit, tex flyga med Singapore sträckan CPH-SIN är ju omöjligt.. Thai är det ju enklare att hitta tillgänglighet på men då känns det som jag kan spara lite poäng och nöja med med business istället.

Jag är helt enkelt för dålig på det här :(
 

palmen

Moderator
Hej, Jag ska boka min första 2-4-1 nästa vecka. Jag planerar en resa i juli/augusti 2019 och mina 170k poäng kommer inte räcka till first tur/retur. Jag planerar att boka business på utresan för att sedan hålla utkik efter Lufthansa/ANA first när jag samlat ihop 190k och resan närmar sig. Min fråga är då, kommer min hemresa i first avbokas (hänger löst) när jag ringer in och ändrar utresan i framtiden? Jag har för mig att jag läst något liknande här på forumet.
Det ska normalt sätt inte vara några problem, men SAS kommer troligtvis ha uppdaterat reglerna för detta under närmsta året då de sällan håller kvar vid reglerna mer än några månader innan något ändras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen