Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hänger jag inte riktigt med, att man inte får åka över Asien till Usa är jag med på men får man åka från Asien till Eu över USA?
Annars blir det ju tre enkelresor?
Nej, tankevurpa av mig...

Ver inte hur de hade räknat den resan, men risk är 3 enke. Vet inte hur resonemanget gick när Mathias pratade med dem och två vouchers hade gått...

Tror inte de tillåter open jaw från annan zon, eller?

Nej, tankevurpa av mig...

Ver inte hur de hade räknat den resan, men risk är 3 enke. Vet inte hur resonemanget gick när Mathias pratade med dem och två vouchers hade gått...

Tror inte de tillåter open jaw från annan zon, eller?

Jag kan inte svara på om det skulle räknas som enkelresor eller inte, utan konversationen var sådan att jag ville boka en 2-4-1 ARN-FRA-NRT-LAX-ARN och fick som väntat info om att det inte var tillåtet, om jag inte ville använda två vouchers. Jag ville inte det och tog därför inte samtalet vidare.

Jag söker awardbiljetter till Texas. Hittade dessa på sas.se med avresa 20190419 från Luleå/LLA till Houston/IAH.
Till Usa via Kina.
Undra om dessa går att boka, eller om Tallinn säger nej.
(Nej, dessa kommer jag inte att boka, men det kan dyka upp andra alternativ till Usa med resa österut.)

Attachments

• 190419.PNG
    190419.PNG
    28,7 KB · Visningar: 318
Jag söker awardbiljetter till Texas. Hittade dessa på sas.se med avresa 20190419 från Luleå/LLA till Houston/IAH.
Till Usa via Kina.
(Nej, dessa kommer jag inte att boka, men det kan dyka upp andra alternativ till Usa med resa österut.)

Kan du inte helt enkelt klicka på boka och applicera vouchern?

Till Usa via Kina.
Det är rätt stor skillnad på vad som tillåts med 2-4-1 vs vad som tillåts på fullpris (poäng)
Så att sas.se visar den torde betyda att på fullpris är det ok. Annars är det ju vilseledande marknadsföring typ.

Men så fort vochern blandas in appliceras nya regler.

Pratade precis med Tallin och har ett problem.

Jag har
1 voucher från 2017 (sista giltighetsdag 18-12-31)
2 vouchers från 2018 (sista giltighetsdag 19-12-31)

Ska boka en resa ARN-AKL under 2019 och eftersom jag vill kunna göra ändringar/avboka så länge som möjligt vill jag applicera en voucher från 2018. Fick dock veta att det inte går. Tallin kan bara applicera den äldsta vouchern.

Är detta något som andra råkat ut för och kan verifiera eller dementera? Måste jag göra en skuggbokning först för att bli av med den gamla vouchern?
Boka valfri SAS bonusresa onilne med Amex vouchern från 2017, sedan boka din resa till Auckland med Amex vouchern från 2018.
Sedan avboka bonusresan med Amex vouxchern från 2017.

Så länge du avbokar SAS bonusresan med Amex vouchern från 2017 under sin giltighetstid, bör du kunna använda den vouchern igen.

Pratade precis med Tallin och har ett problem.

Jag har
1 voucher från 2017 (sista giltighetsdag 18-12-31)
2 vouchers från 2018 (sista giltighetsdag 19-12-31)

Ska boka en resa ARN-AKL under 2019 och eftersom jag vill kunna göra ändringar/avboka så länge som möjligt vill jag applicera en voucher från 2018. Fick dock veta att det inte går. Tallin kan bara applicera den äldsta vouchern.

Är detta något som andra råkat ut för och kan verifiera eller dementera? Måste jag göra en skuggbokning först för att bli av med den gamla vouchern?

Tror att det är enklast att göra en skuggbokning, typ en enkel inrikes så behöver du inte ligga ute med så mycket skatter.

Boka valfri SAS bonusresa onilne med Amex vouchern från 2017, sedan boka din resa till Auckland med Amex vouchern från 2018.
Sedan avboka bonusresan med Amex vouxchern från 2017.

Så länge du avbokar SAS bonusresan med Amex vouchern från 2017 under sin giltighetstid, bör du kunna använda den vouchern igen.

Tack Dr! Misstänkte att man fick göra en workaround på detta vis.

Det är rätt stor skillnad på vad som tillåts med 2-4-1 vs vad som tillåts på fullpris (poäng)
Så att sas.se visar den torde betyda att på fullpris är det ok. Annars är det ju vilseledande marknadsföring typ.

Men så fort vochern blandas in appliceras nya regler.

Jag tog för givet att det var awardplatser det refererades till :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen