Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej

Har letat men inte hittat ett konkret svar på följande fråga:

Kan man använda en 2-4-1-voucher för två barn, 7 och 9 år gamla, och kombinera med den ordinarie barnrabatten (50%)? Pratar om resor i Go eller möjligen Plus. Har två vouchers och siktar på en resa hela familjen till något ställe i Europa.

• Gilla
Reactions: Gus
Hej

Har letat men inte hittat ett konkret svar på följande fråga:

Kan man använda en 2-4-1-voucher för två barn, 7 och 9 år gamla, och kombinera med den ordinarie barnrabatten (50%)? Pratar om resor i Go eller möjligen Plus. Har två vouchers och siktar på en resa hela familjen till något ställe i Europa.

Ja, det går bra. Bäst värde givetvis på longhaul, notera att det bara är med SAS awards man har barnrabatt, inte med Star Alliance awards.

Borde innebära att hong kong i busines som kostar 100k ToR kostar 25k för ett barn med 4-2-1 med SAS.

D.v.s. med 2 vouchers så blir totalkostnaden 150k för 2 vuxna och 2 barn <12 år. Tänker jag rätt?

Hur var det nu igen med open jaw och bonusresor?
har för mig att det står i den här tråden men... som vanligt har jag otur när jag söker

tar man sig jorden runt med två vouchers, kanske på detta sätt

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är ju precis lite kortare med nrt-lax än de andra benen?

ARN FRA 213° (SW) 207° (SW) 761 mi
FRA NRT 037° (NE) 035° (NE) 5,834 mi
NRT LAX 056° (NE) 063° (NE) 5,451 mi
LAX ARN 021° (N) 009° (N) 5,521 mi
17,567 mi

har för mig att det står i den här tråden men... som vanligt har jag otur när jag söker

17,567 mi
När jag pratade med Tallin i Juni var denna routing OK på 2 vouchers, men dom kan ju ha ändrat sig...

17,567 mi
Eftersom de inte tillåter routing via Asien via amerika eller vice versa så lär det där anses som två enkelresor snarare än open jaw. Dvs pris blr bli 2x enkel samt att det krävs isf 2 vouchers för att få halva priset på hela rutten.

Eftersom de inte tillåter routing via Asien via amerika eller vice versa så lär det där anses som två enkelresor snarare än open jaw. Dvs pris blr bli 2x enkel samt att det krävs isf 2 vouchers för att få halva priset på hela rutten.

Nu hänger jag inte riktigt med, att man inte får åka över Asien till Usa är jag med på men får man åka från Asien till Eu över USA?
Annars blir det ju tre enkelresor?

Pratade precis med Tallin och har ett problem.

Jag har
1 voucher från 2017 (sista giltighetsdag 18-12-31)
2 vouchers från 2018 (sista giltighetsdag 19-12-31)

Ska boka en resa ARN-AKL under 2019 och eftersom jag vill kunna göra ändringar/avboka så länge som möjligt vill jag applicera en voucher från 2018. Fick dock veta att det inte går. Tallin kan bara applicera den äldsta vouchern.

Är detta något som andra råkat ut för och kan verifiera eller dementera? Måste jag göra en skuggbokning först för att bli av med den gamla vouchern?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen