Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boka t o r om det går, t ex hem samma dag som ut. Då går det iallafall via hemsidan att flytta hemresan till ett senare datum. Bokar man bara enkel så kan det behövas ringas in för att de ska lägga till returen, men släppa utresan ska du inte behöva.
Helt korrekt, jag gjorde detta senast förra veckan. Förvisso inte på en 2-4-1-voucher men på en vanlig award-bokning. Ska ju inte spela någon roll ändå. Första tratthatten jag fick tag på i kundtjänst snackade massa skit om att jag var tvungen att avboka och sedan kolla om det var tillgängligt för bokning igen. Jag berättade att han hade fel och undrade om han ville hjälpa mig eller om jag skulle behöva ringa upp igen och prata med någon annan. Då löste det sig bra.

När det var dags att knappa in utvärderingen efter samtalet så la tratthatten inte på luren. Båda parter verkade sitta med mikrofonen avstängd på var sin sida i säkert fem minuter innan jag gav upp.
 

Bebban

Medlem
Hej. Planerar att utnyttja min första 2-4-1 på en t/r med SAS till Miami från ARN nästa år och tänkte försöka hugga biljetter när dom släpps 330 dagar innan. Vi som ska åka är jag, min fru och vårt ännu ofödda barn. Hur funkar det med award resor, kan man lägga till en infant på en befintlig bokning som är gjord på hemsidan? Och är det isåfall Tallin man ringer efter nedkomst och personummer finns?
 

nollbit

Medlem
När det var dags att knappa in utvärderingen efter samtalet så la tratthatten inte på luren. Båda parter verkade sitta med mikrofonen avstängd på var sin sida i säkert fem minuter innan jag gav upp.

OT men du borde ju skriva till SAS om detta. Förutsatt att agenten faktiskt rörde din bokning så borde det ju går att lista ut vem det var. Helvete vad sur jag blir på sånt där.
 

JohnnyWilde

Medlem
Hej. Planerar att utnyttja min första 2-4-1 på en t/r med SAS till Miami från ARN nästa år och tänkte försöka hugga biljetter när dom släpps 330 dagar innan. Vi som ska åka är jag, min fru och vårt ännu ofödda barn. Hur funkar det med award resor, kan man lägga till en infant på en befintlig bokning som är gjord på hemsidan? Och är det isåfall Tallin man ringer efter nedkomst och personummer finns?
Tyvärr verkar inte den möjligheten finnas längre hos Tallinn. Är själv i samma situation och fick nekande svar för ett par månader sedan.
Är det en renodlad SAS bokning så tror jag dock att det fortfarande går att lägga till infant.
 

Bebban

Medlem
Tyvärr verkar inte den möjligheten finnas längre hos Tallinn. Är själv i samma situation och fick nekande svar för ett par månader sedan.
Är det en renodlad SAS bokning så tror jag dock att det fortfarande går att lägga till infant.

Ok. Men jag tänker mig en renodlad SAS bokning så jag kör på och bokar. Tack för svar!
 
OT men du borde ju skriva till SAS om detta. Förutsatt att agenten faktiskt rörde din bokning så borde det ju går att lista ut vem det var. Helvete vad sur jag blir på sånt där.
Ja du har rätt, kanske skulle ta mig den tiden. Men å andra sidan om jag skriver till kundtjänst så är jag inte helt säker på att kundtjänst kommer att agera på det. Kan vara värt ett försök dock.
 

Henrik_B

Medlem
Skulle behöva splitta en PNR, från att omfatta 4 pax till 2 på den ena och 2 på den andra. Detta eftersom det är lättare att hitta platser för två än för fyra. Tallinn sa att det gick, men jag är inte helt säker på det. Har ni gjort detta?
 

Per N

Medlem
Skulle behöva splitta en PNR, från att omfatta 4 pax till 2 på den ena och 2 på den andra. Detta eftersom det är lättare att hitta platser för två än för fyra. Tallinn sa att det gick, men jag är inte helt säker på det. Har ni gjort detta?
Japp, gjorde det igår. Hade fem i en bokning som delades upp på tre separata bokningar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen