Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för snabbt svar. Men spenden upp till 300.000 med dubbla 2-4-1 fyller alltså ingen funktion för enbart två personer då.

Visst åker ja själv har 50 % rabatt på priset men åker vi två så innebär det också 50 %.

Så när man har tjänat in två Voucher krävs det ändå super mycket poäng utöver de man får via kortet för första klass.
Ja, huvudelen av poäng kommer nog för de flesta från flygresor.
Väldigt svårt få ihop poäng via spend till 2st t/r för 2 pers i första klass.

Om jag skulle köpa någon dyr businessresa med pengar under 2018 för en resa 2019, så jag kommer upp i 150.000 spend, sen måste jag avboka den bokningen efter jag har fått vouchern, vad händer då? Blir vouchern ogiltig? :confused:

Om jag skulle köpa någon dyr businessresa med pengar under 2018 för en resa 2019, så jag kommer upp i 150.000 spend, sen måste jag avboka den bokningen efter jag har fått vouchern, vad händer då? Blir vouchern ogiltig? :confused:
Om du köper något och sen lämnar tillbaka det så drar dom tillbaka poängen och ev får du ett minus poäng saldo att arbeta upp nästa månad.
Om du tänker att du sen ska säga upp kortet så kan nog Amex spärra allt då det är tydligt att du missbrukar systemet.

Du kan ju alltid ringa Amex och fråga vad som händer, dom är nog dom som kan svara bäst.
Kan du inte komma upp till en 2-4-1 på ärlig väg så ska du kanske inte försöka.

Om du köper något och sen lämnar tillbaka det så drar dom tillbaka poängen och ev får du ett minus poäng saldo att arbeta upp nästa månad.
Om du tänker att du sen ska säga upp kortet så kan nog Amex spärra allt då det är tydligt att du missbrukar systemet.

Du kan ju alltid ringa Amex och fråga vad som händer, dom är nog dom som kan svara bäst.
Kan du inte komma upp till en 2-4-1 på ärlig väg så ska du kanske inte försöka.
Ok, tanken var inte att fuska utan bara veta vad som gäller. Jag vet inte om jag kan komma upp i en 2-4-1, men jag tänker försöka för det låter som ett kul projekt. Det lär bli gränsfall om jag klarar det. Skulle jag boka av resan under 2019 så kan jag inte reparera problemet om spenden under 2018 faller tillbaks ju.

Aldrig att jag ringer Amex om den här frågan, dom skulle ju flagga mig som fuskare eller nått precis som du gjorde. Det är inte direkt svårt att testa själv för att se hur det fungerar om det behövs, men det vore bättre att veta i förväg.

Last edited:
Amex 2-4-1 som går ut 2018-12-31, Tallin säger att huvudsaken är att jag bokar resa innan dess vilket innebär att utresa kan ske 2019.
Har för mig att jag läst här tidigare att avresa ska ske innan kupongen går ut, men jag kan missta mig.
Kan jag lita på Tallin i detta fall?

Jag har en Amex 2-4-1 som går ut 2018-12-31, Tallin säger att huvudsaken är att jag bokar resa innan dess vilket innebär att utresa kan ske 2019.
Har för mig att jag läst här tidigare att avresa ska ske innan kupongen går ut, men jag kan missta mig.
Kan jag lita på Tallin i detta fall?

Det går bra. Reglerna ändrades för ett år sedan ungefär. Du kan dock bara ändra i bokningen så länge som vouchern är giltig.

Har för mig att jag läst att dom ändrat så man kan boka resa efter men du får inte göra några ändringar på resan efter 2-4-1 har gått ut.
Så efter 31/12-2018 får du inte ändra din ev bokning du gör för resa under 2019

äch, tvåa på bollen :(

Har för mig att jag läst att dom ändrat så man kan boka resa efter men du får inte göra några ändringar på resan efter 2-4-1 har gått ut.
Så efter 31/12-2018 får du inte ändra din ev bokning du gör för resa under 2019

äch, tvåa på bollen :(
Man får väl fortfarande göra ändringar, men då dras poängen endera fullpoäng på båda resenärerna, eller så får man använda en ny 2-4-1 voucher? Så förstår jag saken i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen