Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det senaste budet om att ringa SAS vanliga kundtjänst under helgen för att ändra en 2-4-1? Jag har bevakat ett par LH F rutter som jag är intresserad av under en längre tid och det är ofta platserna släpps 1-3 dagar innan avgång, och jag reser iväg på en måndag.

Tror bara det är tallin som får röra en 2/4/1
Och dom har numera tyvärr stängt på helger.

Jo, jag vet. Men ett tag fanns det rapporter om att man kunde ringa den vanliga kundtjänsten även för 2-4-1. Det kan visserligen ha varit den perioden som Tallinn var överbelastade - minns ej riktigt. Någon som vet eller eller har försökt på sistone?

Tjena.

Har jag förstått rätt?

En poängresa bokad hos SAS med Star Alliance till Nordamerika ligger på 150.000 eurobonuspoäng enligt deras tabell för första klass.

Om jag då har en 2-4-1 voucher från Amex blir kostnaden för två personer i första klass alltså 150.000 eurobonuspoäng plus skatter/avgifter?

För 150.000 kr spend på Elite kortet ger ju också 30.000 eurobonus poäng, vilket gör att det krävs ytterligare 120.000 poäng för att kunna köpa resan?

Tjena.

Har jag förstått rätt?

En poängresa bokad hos SAS med Star Alliance till Nordamerika ligger på 150.000 eurobonuspoäng enligt deras tabell för första klass.

Om jag då har en 2-4-1 voucher från Amex blir kostnaden för två personer i första klass alltså 150.000 eurobonuspoäng plus skatter/avgifter?

För 150.000 kr spend på Elite kortet ger ju också 30.000 eurobonus poäng, vilket gör att det krävs ytterligare 120.000 poäng för att kunna köpa resan?
Helt riktigt uppfattat!

Tjena.

Har jag förstått rätt?

Indeed ;) sedan lite värvningsbonus och lite kampanjer :)

Helt riktigt uppfattat!

Tack för snabbt svar. Men spenden upp till 300.000 med dubbla 2-4-1 fyller alltså ingen funktion för enbart två personer då.

Visst åker ja själv har 50 % rabatt på priset men åker vi två så innebär det också 50 %.

Så när man har tjänat in två Voucher krävs det ändå super mycket poäng utöver de man får via kortet för första klass.

Tack för snabbt svar. Men spenden upp till 300.000 med dubbla 2-4-1 fyller alltså ingen funktion för enbart två personer då.

Visst åker ja själv har 50 % rabatt på priset men åker vi två så innebär det också 50 %.

Så när man har tjänat in två Voucher krävs det ändå super mycket poäng utöver de man får via kortet för första klass.
Ja precis så är det, man måste hitta balans på poängintjänandet och antal vouchers. :)

Vouchern heter ”två för en”, ”2-4-1” eller ”50% rabatt på poängpriset för resa för upp till två personer”, den heter inte ”res alltid förstaklass”. Det går alldeles utmärkt att använda vouchern för andra resor än förstaklass - hur otroligt det än må låta! :)

Det finns ju heller inget som helst löfte om att poängen som kommer in via spend skulle gå hand i hand med förstaklassresande med vouchern och alltid täcka poängpriset. Det är en lyx och bör som sådan förbli! Ska man börja låta varenda ”knickedick” som lyckas omsätta 300 000kr om året på ett kreditkort åka två personer, två gånger om året i förstaklass, då blir det snabbt fullt!

Anledningen till att du och jag tycker det är fint, är just för att det är exklusivt. Det innebär att vi utesluter ett stort antal personer. Så anser jag att det bör förbli.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen