Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mehe

Medlem
Bara för att något funkar betyder det inte med automatik att det är OK. I vissa fall kanske det är det, och i vissa inte.

Prova tex att ta något i handen när du får ut från livsmedelsbutiken nästa gång (utan att betala). Det kommer antagligen att fungera 9/10 gånger :)
Måste vara den dummaste jämförelsen någonsin. Att jämföra ett lagbrott i form av stöld mot att ansöka om en produkt/tjänst. Enligt lag får du ej stjäla det vet alla. Enligt amex policy får du ha två produkter samtidigt. Dvs två kort. Sedan om de godkänner din rekrytering eller ej i form av bonuspoäng är upp till dem som företag. Får du inga poäng så går livet vidare. Får du poäng som 10/10 har fått hittills, så går livet också vidare. Fast med ett boostat poängsaldo.

Amex eller Eurobonus kommer ej att driva någon case gentemot dig för att du värvar en kollega o denne dig. Det är helt enligt vilkor och enligt villkoren framgår det inte heller att du inte får poäng. Vilket är uppenbarligen bevisat. Nu besitter jag nog mer information än så, som jag kan skriva om då jag jobbar inom just SAS och har kollegor på Eurobonuskontoret här i Sthlm. Men det jag skrev om ovan är inte ett vilkorsbrott mot varesig kreditkortgivaren eller Eurobonus.

Missförst mig rätt, tipset var för din och andra intresserades välmening. Med det sagt, gör som du vill.

Måste vara den dummaste jämförelsen någonsin. Att jämföra ett lagbrott i form av stöld mot att ansöka om en produkt/tjänst. Enligt lag får du ej stjäla det vet alla. Enligt amex policy får du ha två produkter samtidigt. Dvs två kort. Sedan om de godkänner din rekrytering eller ej i form av bonuspoäng är upp till dem som företag. Får du inga poäng så går livet vidare. Får du poäng som 10/10 har fått hittills, så går livet också vidare. Fast med ett boostat poängsaldo.

Amex eller Eurobonus kommer ej att driva någon case gentemot dig för att du värvar en kollega o denne dig. Det är helt enligt vilkor och enligt villkoren framgår det inte heller att du inte får poäng. Vilket är uppenbarligen bevisat. Nu besitter jag nog mer information än så, som jag kan skriva om då jag jobbar inom just SAS och har kollegor på Eurobonuskontoret här i Sthlm. Men det jag skrev om ovan är inte ett vilkorsbrott mot varesig kreditkortgivaren eller Eurobonus.

Missförst mig rätt, tipset var för din och andra intresserades välmening. Med det sagt, gör som du vill.

Jag har inte likställt en värvning med ett brott. Jag poängterar enbart att bara för att något fungerar är det inte alltid OK. Som jag skrev så är är vissa saker det och vissa inte.

Just att bli värvad flera gånger kan vara en sak som är OK men eftersom du sitter på så mycket information i ämnet så vet väll du också att det films ett gäng olika kryphål som fungerar men ej är OK, eller hur? Om du inte vet det så har du inte så djup kunskap sol du tror.

Hela min poäng är att man måste veta vad som är OK och vad som inte är det. Man kan inte luta sig på argument som att ”det fungerar”.

Nu står det iofs följande i villkoren:

- Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-kort under de senaste 6 månaderna.

Inte direkt öppet för tolkning va?

Såhär står det i villkoren för AMEX Elite och 2-4-1.

”Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle.”

Innebär andra meningen att man enligt villkor ej man applicera 2 vouchers för en bokning för 4pax?

Jag vet att man kan göra det, så det är inte frågan, utan mer vad som avses i villkoren. Eller är det då att Tallin automatiskt gör två bokningar om man bokar 4pax?

Zniper

Medlem
Såhär står det i villkoren för AMEX Elite och 2-4-1.

”Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle.”

Innebär andra meningen att man enligt villkor ej man applicera 2 vouchers för en bokning för 4pax?

Jag vet att man kan göra det, så det är inte frågan, utan mer vad som avses i villkoren. Eller är det då att Tallin automatiskt gör två bokningar om man bokar 4pax?

Innebär att man inte kan applicera 2 vouchers för en bokning för 1 eller 2pax

Olle K

Medlem
Amex har tekniska problem fick jag till svar för en månad sedan, men att det skulle åtgärdas snarast. Vilket ännu inte skett på mitt Elite kort. Fick rådet av kundtjänst att ringa in och fråga saldot eller räkna ut det själv av fakturorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen