Måste vara den dummaste jämförelsen någonsin. Att jämföra ett lagbrott i form av stöld mot att ansöka om en produkt/tjänst. Enligt lag får du ej stjäla det vet alla. Enligt amex policy får du ha två produkter samtidigt. Dvs två kort. Sedan om de godkänner din rekrytering eller ej i form av bonuspoäng är upp till dem som företag. Får du inga poäng så går livet vidare. Får du poäng som 10/10 har fått hittills, så går livet också vidare. Fast med ett boostat poängsaldo.Bara för att något funkar betyder det inte med automatik att det är OK. I vissa fall kanske det är det, och i vissa inte.
Prova tex att ta något i handen när du får ut från livsmedelsbutiken nästa gång (utan att betala). Det kommer antagligen att fungera 9/10 gånger
Amex eller Eurobonus kommer ej att driva någon case gentemot dig för att du värvar en kollega o denne dig. Det är helt enligt vilkor och enligt villkoren framgår det inte heller att du inte får poäng. Vilket är uppenbarligen bevisat. Nu besitter jag nog mer information än så, som jag kan skriva om då jag jobbar inom just SAS och har kollegor på Eurobonuskontoret här i Sthlm. Men det jag skrev om ovan är inte ett vilkorsbrott mot varesig kreditkortgivaren eller Eurobonus.
Missförst mig rätt, tipset var för din och andra intresserades välmening. Med det sagt, gör som du vill.