Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med 375 kr i avgift per biljett för hjälp med bokning. Tänkte boka nån SAS-styrning till NY eller HK.
Om jag vill boka en resa för fyra och utnyttja min 2-4-1 så går ju inte inte det på hemsidan. Isåfall måste jag boka först två (mig och gumman) och sedan två till. Men frågan är ju om det ens går eftersom grabbarna är tre och sex år gamla. Kan tänka mig att det inte går, så för att inte gå miste om mesta möjliga poängrabatt (de två viuxnana biljetterna) så måste jag ringa och bli pådyvlad en avgift!?
Eller missar jag nåt här....

Last edited:
Det här med 375 kr i avgift per biljett för hjälp med bokning. Tänkte boka nån SAS-styrning till NY eller HK.
Om jag vill boka en resa för fyra och utnyttja min 2-4-1 så går ju inte inte det på hemsidan. Isåfall måste jag boka först två (mig och gumman) och sedan två till. Men frågan är ju om det ens går eftersom grabbarna är tre och sex år gamla. Kan tänka mig att det inte går, så för att inte gå miste om mesta möjliga poängrabatt (de två viuxnana biljetterna) så måste jag ringa och bli pådyvlad en avgift!?
BTW, de 375 kr jag refererar till är de som omnämns i den voucher som skickas ut...

Attachments

• IMG_20181207_232542.jpg
    IMG_20181207_232542.jpg
    69,5 KB · Visningar: 214

Jag har fått infon att det inte är någon avgift för bokningar som faktiskt inte går att göra på egen hand, av en eller annan anledning. Men du borde kunna ringa och fråga om det blir någon avgift innan de sätter på taxametern.

• Gilla
Reactions: joa
Om jag vill boka en resa för fyra och utnyttja min 2-4-1 så går ju inte inte det på hemsidan. Isåfall måste jag boka först två (mig och gumman) och sedan två till.
Du kan ju boka vuxen+barn och sedan vuxen+barn igen.

Edit, insåg att du kanske bara har en voucher. Ja då får du ringa, ber du snällt så skippar de ofta avgiften eftersom det inte går att boka online

Tänkte skaffa ett Amex Elite för att få dubbla vouchers 2019. Har dock inte tillräckligt med EB-poäng för två longhaul för 2 pers. Kan man applicera 2 vouchers på en och samma bokning? Så att det i praktiken blir en fjärdedel av poängpriset. Eller behöver man dela upp det i två bokningar, där en person åker på ena vouchern och den andra på den andra vouchern? Går det ens att göra så?

Tänkte skaffa ett Amex Elite för att få dubbla vouchers 2019. Har dock inte tillräckligt med EB-poäng för två longhaul för 2 pers. Kan man applicera 2 vouchers på en och samma bokning? Så att det i praktiken blir en fjärdedel av poängpriset. Eller behöver man dela upp det i två bokningar, där en person åker på ena vouchern och den andra på den andra vouchern? Går det ens att göra så?
Nej, det går inte.

Nej, det går inte.
Synd med tack för blixtsnabbt svar! Det var denna formulering i trådens första inlägg som fick mig att fundera:
  • Du kan använda Amex 2-4-1 voucher för en bonusresa upp till 2 personer. Dvs du kan också använda Amex 2-4-1 voucher för en person.

Synd med tack för blixtsnabbt svar! Det var denna formulering i trådens första inlägg som fick mig att fundera:
  • Du kan använda Amex 2-4-1 voucher för en bonusresa upp till 2 personer. Dvs du kan också använda Amex 2-4-1 voucher för en person.
Ja, men du får max 50% rabatt per person, så du skulle i praktiken bara slösa bort voucher nr 2 om du gör så...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen