famhanssons
Medlem
Från Bogota kan du flyga tillbaka till ett antal öar i Västindien. Brukar var lätt att finna till Aruba och de andra ABC öarna.Tittat på de men Colombia lockar inte speciellt mycket för någon av oss.
Från Bogota kan du flyga tillbaka till ett antal öar i Västindien. Brukar var lätt att finna till Aruba och de andra ABC öarna.Tittat på de men Colombia lockar inte speciellt mycket för någon av oss.
Är det 48h? Jag fick info om att det är 24 h som gäller.Idag åkte jag på 450+150 för ändring av befintligt bokning gjord i förra veckan.
Ringde 2 olika agenter och fick samma svar. Dessa 450 påstår man är en star alliance fee och ej återbetalingsbar efter 48 h och tas ut för varje ändring man gör manuellt hos Tallinn + 150 i ändringsavgift.
Håller med om att det är en rysk roulett. När jag pratade med SAS Eurobonus representanter på Diamond eventet den 17/11 så sa man följande för Star Alliance bokningar:Annullering av biljett 24 h, ändring av biljett utan ny Star alliance fee sa han 48h
Det känns som en roulett likt amerikanska agenterna. Men vi har nog själva en stor del i detta med alla våra ändringar som har varit fria innan.
Det var väl ändå rätt uppenbart på diamondeventet att detta skulle bli en soppa?
I vanlig SAS-anda sades något som verkade rätt tydligt men i praktiken är tillämpningen helt slumpmässig.
Håller helt med. Avgiften i sig är helt rimlig. Det är bara SAS implementation som är helt galen.Stämmer typiskt i SAS-anda göra det enkla svårt.
Samtidig tycker jag detta är rätt med att ta ut en fee när resan inte kan bokas på sas.se. Vi som vill ändra eller lägga upp mer komplicerade rutter för flera tiotusentals kronor kan mycket väl betala för detta. Det blir mer till oss förhoppningsvis![]()