Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag på 450+150 för ändring av befintligt bokning gjord i förra veckan.
Ringde 2 olika agenter och fick samma svar. Dessa 450 påstår man är en star alliance fee och ej återbetalingsbar efter 48 h och tas ut för varje ändring man gör manuellt hos Tallinn + 150 i ändringsavgift.
 
Idag åkte jag på 450+150 för ändring av befintligt bokning gjord i förra veckan.
Ringde 2 olika agenter och fick samma svar. Dessa 450 påstår man är en star alliance fee och ej återbetalingsbar efter 48 h och tas ut för varje ändring man gör manuellt hos Tallinn + 150 i ändringsavgift.
Är det 48h? Jag fick info om att det är 24 h som gäller.
 
Annullering av biljett 24 h, ändring av biljett utan ny Star alliance fee sa han 48h
Det känns som en roulett likt amerikanska agenterna. Men vi har nog själva en stor del i detta med alla våra ändringar som har varit fria innan.
 
Annullering av biljett 24 h, ändring av biljett utan ny Star alliance fee sa han 48h
Det känns som en roulett likt amerikanska agenterna. Men vi har nog själva en stor del i detta med alla våra ändringar som har varit fria innan.
Håller med om att det är en rysk roulett. När jag pratade med SAS Eurobonus representanter på Diamond eventet den 17/11 så sa man följande för Star Alliance bokningar:

Ändringsavgift: 150kr/pers
Service fee: 450kr/pers är en engångsavgift som man inte får tillbaka vid avbokning.

Det som kommunicerades till mig är logiskt, men verkar uppenbarligen inte stämma. Vet någon om det finns en tydligt beskrivning på SAS hemsida vad som gäller?

Edit: hittade det här där man enbart nämner service fee och inte rebooking fee.

2.13 Cancellations and rebooking. You can cancel your booking and receive a full refund within twenty-four (24) hours of making the booking. Rebooking and cancellation of Star Alliance award tickets is allowed up to one business day before the outward departure time. Once you have started your outbound journey, your homebound journey cannot be rebooked or cancelled. In the event of cancellation up to one business day before the outward departure, valid points will be transferred back to the EuroBonus account (expired points cannot be transferred back to the EuroBonus account). Any service fee will not be refunded at cancellation. A service fee will be charged for rebooking of Star Alliance award tickets.
 
Last edited:
Det var väl ändå rätt uppenbart på diamondeventet att detta skulle bli en soppa?

I vanlig SAS-anda sades något som verkade rätt tydligt men i praktiken är tillämpningen helt slumpmässig.
 
Det var väl ändå rätt uppenbart på diamondeventet att detta skulle bli en soppa?

I vanlig SAS-anda sades något som verkade rätt tydligt men i praktiken är tillämpningen helt slumpmässig.

Stämmer typiskt i SAS-anda göra det enkla svårt.

Samtidig tycker jag detta är rätt med att ta ut en fee när resan inte kan bokas på sas.se. Vi som vill ändra eller lägga upp mer komplicerade rutter för flera tiotusentals kronor kan mycket väl betala för detta. Det blir mer till oss förhoppningsvis :)
 
Stämmer typiskt i SAS-anda göra det enkla svårt.

Samtidig tycker jag detta är rätt med att ta ut en fee när resan inte kan bokas på sas.se. Vi som vill ändra eller lägga upp mer komplicerade rutter för flera tiotusentals kronor kan mycket väl betala för detta. Det blir mer till oss förhoppningsvis :)
Håller helt med. Avgiften i sig är helt rimlig. Det är bara SAS implementation som är helt galen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen