Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns nästan helt omöjligt att detta ska vara tillåtet men jag gör ett försök ändå:

Jag har letat som en galning för att få till min ANA First från Tokyo till London men det bästa som jag hittar för att ta mig från Bangkok till Tokyo är följande:

Bangkok - Tokyo Narita - Byte av flygplats - Haneda - Osaka - Tokyo Haneda - London.

Är detta en okej rutt enligt SAS tror ni? Anledningen till att jag stökar till det rejält är för att jag helst undviker ekonomi mellan Bangkok och Osaka och för att stoppet i Tokyo blir mer än 24h om jag hade struntat i Osaka helt.
De flesta bonusprogram tillåter inte att passera samma städer mer än en gång per riktning.
I ditt fall passerar du Tokyo två gånger per riktnig.

Låt säga att jag hittar tillgänglighet för en bonusresa med avgång under eftermiddagen från Arlanda till Frankfurt och vidare intercont från Frankfurt under kvällen. Kan jag ringa Tallin när de öppnar kl 9 och boka en sådan resa? Kan de boka resor med avgång samma dag som bokningstillfället?

• Gilla
Reactions: Gus
Låt säga att jag hittar tillgänglighet för en bonusresa med avgång under eftermiddagen från Arlanda till Frankfurt och vidare intercont från Frankfurt under kvällen. Kan jag ringa Tallin när de öppnar kl 9 och boka en sådan resa? Kan de boka resor med avgång samma dag som bokningstillfället?
Det ska de kunna göra, vet folk som bokat awards med dom i taxin till arlanda. Tror dock det måste ske 1h innan avgång.

Hur är det med "lokala" positioneringsflyg t.ex ARN-FRA, räknas det alltid som ett av de maximala 8 legsen?
Ja, men man kan få extra segment om man tex måste göra en extra connection i Sverige, tex från Kalmar måste man åka via någon annan stad för att komma ut i Europa. Det är dock inget som är dokumenterat att man får rätt till, men har fungerat för fler och det har "ryktats" om att det stämmer.

Någon som fått en voucher på senaste tiden?

Fick en idag där det står:
-" Förmånen är giltig innevarande år samt hela nästkommande kalenderår, du behöver därför boka och resa inom denna period."

Jag tolkar det som att jag måste resa senast 2018. Kan det vara felskrivning? Tidigare har man väl kunnat boka senast 31/12 för att sedan ha resan senare?

Någon som fått en voucher på senaste tiden?

Fick en idag där det står:
-" Förmånen är giltig innevarande år samt hela nästkommande kalenderår, du behöver därför boka och resa inom denna period."

Jag tolkar det som att jag måste resa senast 2018. Kan det vara felskrivning? Tidigare har man väl kunnat boka senast 31/12 för att sedan ha resan senare?
Jag fick voucherbrev i november med samma text som du fick, dock om jag kollar online under "Saldo Eurobonuspoäng" så står det så här i högerkolumnen, vilket stämmer med annan information: "Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa måste ske inom förmånens giltighetstid. Utresa och hemresa kan därför ske efter giltighetstiden."

Hej, Sitter i en lite knivig sits. Har bokat 2 biljetter med Amex voucher med utresa på annandagen. Av personliga skäl kan ev. den ena inte följa med. Enligt avbokningsreglerna är det en arbetsdag före för om/avbokning. Menar att Tallinn sa att detta var fredagen den 22/12 pga julen. Vi kommer nog inte veta förrän på söndag eller måndag. Någon som vet om man åtminstone kan namnändra biljett via vanlig SAS på söndag eller måndag eller är det kört om vi inte gör det i morgon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen