Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst på forumet med glädje under de senaste månaderna. Det har dykt upp några frågor gällande awardresor med 2-4-1 som jag inte riktigt förstår.
Jag har förstått det som att man får ha fyra segement på utresan samt fyra på hemresan. Min fråga gällande segementen är hur länge kan man stanna på varje destination? Familjen skulle vilja köra en resa under nästa år med följande ARN-NRT-MNL. Vi vill stanna i tokyo i ca. en vecka och i Manilla i en vecka. Är detta en godkänd routing? Vi har ca. 800 000 EB poäng just nu, vilket jag antar räcker. I dagsläget har vi 2 st 2-4-1, vi är fyra personer.

Dirigera mig gärna till rätt tråd om jag är helt fel ute.

Vänlligen,
Erik
Max 24 h stopp förutom på destinationen. Men går ju också att göra en open jaw dvs ni flyger ut ARN-NRT och hem MNL-ARN. Men om just den kombinationen på open jaw fungerar är jag osäker på, någon kommer säkert att fylla på med info här alldeles strax! :)
Edit: och alltså köper en separat biljett NRT-MNL

Har läst på forumet med glädje under de senaste månaderna. Det har dykt upp några frågor gällande awardresor med 2-4-1 som jag inte riktigt förstår.
Jag har förstått det som att man får ha fyra segement på utresan samt fyra på hemresan. Min fråga gällande segementen är hur länge kan man stanna på varje destination? Familjen skulle vilja köra en resa under nästa år med följande ARN-NRT-MNL. Vi vill stanna i tokyo i ca. en vecka och i Manilla i en vecka. Är detta en godkänd routing? Vi har ca. 800 000 EB poäng just nu, vilket jag antar räcker. I dagsläget har vi 2 st 2-4-1, vi är fyra personer.

Dirigera mig gärna till rätt tråd om jag är helt fel ute.

Vänlligen,
Erik
Max 8 segment totalt, t ex ska det gå att boka en enkel med upp till 8 segment, eller en t o r med t ex 3 + 5 segment. Bor du "avlägset" t ex Luleå eller Kalmar och inte kan resa direkt till en europahubb (FRA/MUC/LHR/ZRH/CDG e t c) så har det i en del fall godkänts med ett extra segment per väg.
Open jaw måste ni boka, d v s ARN-NRT // MNL-ARN sedan får ni fixa NRT-MNL på separat biljett, antingen som bonusresa den också eller vanlig revenuebiljett.

Vad ska avgifter bli på en tor Stockholm - Beijing, direkt med Air China i Business med en 2-4-1?

Det borde bli 2 * 116 + 16,22 + 11,55 = 259,77 EUR

upload_2017-12-13_21-30-8.png

Känns nästan helt omöjligt att detta ska vara tillåtet men jag gör ett försök ändå:

Jag har letat som en galning för att få till min ANA First från Tokyo till London men det bästa som jag hittar för att ta mig från Bangkok till Tokyo är följande:

Bangkok - Tokyo Narita - Byte av flygplats - Haneda - Osaka - Tokyo Haneda - London.

Är detta en okej rutt enligt SAS tror ni? Anledningen till att jag stökar till det rejält är för att jag helst undviker ekonomi mellan Bangkok och Osaka och för att stoppet i Tokyo blir mer än 24h om jag hade struntat i Osaka helt.

Känns nästan helt omöjligt att detta ska vara tillåtet men jag gör ett försök ändå:

Jag har letat som en galning för att få till min ANA First från Tokyo till London men det bästa som jag hittar för att ta mig från Bangkok till Tokyo är följande:

Bangkok - Tokyo Narita - Byte av flygplats - Haneda - Osaka - Tokyo Haneda - London.

Är detta en okej rutt enligt SAS tror ni? Anledningen till att jag stökar till det rejält är för att jag helst undviker ekonomi mellan Bangkok och Osaka och för att stoppet i Tokyo blir mer än 24h om jag hade struntat i Osaka helt.
Är Osaka din destination? Annars kommer den inte gå att boka

Tack, jag var nästan säker på det också tyvärr. Det är enkelresa från Bangkok så London är min destination.
Testa att boka den som en tur och retur, open jaw, med destination Tokyo. Så slipper du åka förbi Osaka. Vet inte om det går dock, men känns rimligare än att boka som enkel. Osäker på hur open jaw-reglerna ser ut.

Problemet med att boka den som enkel är att du är i Tokyo två gånger, vilket inte är tillåtet.

Testa att boka den som en tur och retur, open jaw, med destination Tokyo. Så slipper du åka förbi Osaka. Vet inte om det går dock, men känns rimligare än att boka som enkel. Osäker på hur open jaw-reglerna ser ut.

Problemet med att boka den som enkel är att du är i Tokyo två gånger, vilket inte är tillåtet.
Tack för tips! Vad blir poängkostnaden för det då tror du? Dock så har jag redan en bokning med Lufthansa F till Bangkok som är min riktiga destination.

Borde inte gå eftersom avståndet mellan käkarna är större än ena käken.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen