Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har åkt ned från F till C på TG0921 pga. byte från A380 till B777 (som saknar F).

Den där ombokningsavgiften på 150 SEK pp. brukar man ju slippa om man bokar om pga. tidtabellsändringar och cancelleringar. Men är det någon som sluppit den vid ombokning pga. nedgradering?
Jupp jag har sluppit den. Bara säga att du vill boka om då det inte är first längre och de brukar förstå. I värsta fall får man ta smällen, är ju som tur var relativt billigt.

Sitter med ett litet 2-4-1 dilemma som någon vänlig själ kanske kan hjälpa mig med.. bokade följande resa under "vilda västern tiderna" :

BOG-GRU Avianca I
GRU-ORD United I
ORD-HND ANA O
HND-BKK Thai O

BKK-LHR Thai O
LHR-BOG Avianca I (med tanke om att boka om hemresan med LH O, typ BKK-FRA, FRA-EZE, EZE-BOG)

Någon som har haft erfarenhet att boka om dom här "kreativa vilda västern" resorna som gick att boka under ett tag, t.ex. till tidigare datum eller t.om. annan routing via annan zon, eller kommer dom då vara stenhårda på dom "nya reglerna" ?

Har lite funderingar på om man eventuellt skulle kunna boka om till t.ex:

BOG-IAH United I
IAH-ORD United I
ORD-NRT ANA O
HND-FRA ANA/LH O
FRA-GOT LH I

GOT-FRA I
FRA-EZE O
EZE-BOG I

Vad tror ni? Vilda västern... no more? .. Tacksam för hjälp ! :)

Sitter med ett litet 2-4-1 dilemma som någon vänlig själ kanske kan hjälpa mig med.. bokade följande resa under "vilda västern tiderna" :

BOG-GRU Avianca I
GRU-ORD United I
ORD-HND ANA O
HND-BKK Thai O

BKK-LHR Thai O
LHR-BOG Avianca I (med tanke om att boka om hemresan med LH O, typ BKK-FRA, FRA-EZE, EZE-BOG)

Någon som har haft erfarenhet att boka om dom här "kreativa vilda västern" resorna som gick att boka under ett tag, t.ex. till tidigare datum eller t.om. annan routing via annan zon, eller kommer dom då vara stenhårda på dom "nya reglerna" ?

Har lite funderingar på om man eventuellt skulle kunna boka om till t.ex:

BOG-IAH United I
IAH-ORD United I
ORD-NRT ANA O
HND-FRA ANA/LH O
FRA-GOT LH I

GOT-FRA I
FRA-EZE O
EZE-BOG I

Vad tror ni? Vilda västern... no more? .. Tacksam för hjälp ! :)
Jag hade en bokning ARN-LHR-BKK-HND-ORD-HND-ICN-FRA-ARN som jag senare (när "vilda västern" tagit slut) ändrade till ARN-FRA-HKG-BKK-HND-ORD-FRA-ARN, S
så mitt svar skulle vara ja, det är möjligt.

Hur många agenter är de egentligen i Tallinn? Jag ringde in 09:00:30, och har nu suttit i 41 minuters telefonkö. Känns orimligt att jag har hamnat så långt bak i kön att det skall ta sådan tid.

• Gilla
Reactions: Gus
Vet inte varför, men det verkar som att det varit riktigt långa köer sista veckorna. Jag har försökt komma fram till Tallinn men jag har inte tid att sitta timmar i telefonkö och de ringer inte tillbaka även om man begär det.

Vet inte varför, men det verkar som att det varit riktigt långa köer sista veckorna. Jag har försökt komma fram till Tallinn men jag har inte tid att sitta timmar i telefonkö och de ringer inte tillbaka även om man begär det.
Tog 45 minuter, måste ha varit andra som var sekunder snabbare än jag på att ringa in. I början av samtalet sa de inget om långa köer. Förra veckan hänvisade de till hemsidan gällande ombokningar pga strejk, men inte denna gång.

Jag ringde in 09:00:03 häromdagen och kom fram direkt, helt utan väntetid. Hade jag inte gjort det hade jag nästan gissat att de tar andra samtal fram till kl 9 när de öppnar Tallin-numret.

Jag kom också fram nästan direkt när jag ringde kl 9, men har suttit i en timme i väntan en eftermiddag.
Kan det vara så att väldigt många kommer upp i 150 000kr kring den här tiden på året och att det därför blir lite av en ketchupeffekt just nu?

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen