Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Isak

Ny medlem
Hej,
Efter två år som passiv medlem försöker jag nu bli lite aktiv. Min första post kommer att handla om 2-4-1, en fråga.

Med mina tidigare 2-4-1 har jag bokat resor med SAS och kommit iväg till Hong Kong, New York och Washington i business. Enkelt och smidigt.
Till sommaren 2018 vill jag och min sambo göra en resa till Malaysia (Kuala Lumpur) och Japan (Tokyo) i first. Vi önskar att stanna 10 dagar på varje plast.

Förutsättningar

- Har 210 000 EB-poäng
- Har en 2-4-1

Är denna resan möjlig att få till? Jag är helt med på att det gå att lösa med en (Open jaw?) utresa till Kuala Lumpur och hem från Tokyo (om jag förstått allt rätt). Finns det något annat sätt att lösa det på som den mer erfarne bokaren skulle rekommendera?
Några andra generella rekommendationer till en som ska försöka få till sin första bokning i first.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

LSH

Medlem
Måste bokas som open jaw om du vill ha mer än 24h på två platser. Teoretiskt går det att boka som en open jaw och en enkelresa, men det är nog svårt att motivera prismässigt. Geografi är inte min starkaste gren men Jakarta ligger väl ändå i Indonesien. Menade du Kuala Lumpur?
 

MartinH

Medlem
Hej,
Efter två år som passiv medlem försöker jag nu bli lite aktiv. Min första post kommer att handla om 2-4-1, en fråga.

Med mina tidigare 2-4-1 har jag bokat resor med SAS och kommit iväg till Hong Kong, New York och Washington i business. Enkelt och smidigt.
Till sommaren 2018 vill jag och min sambo göra en resa till Malaysia (Kuala Lumpur) och Japan (Tokyo) i first. Vi önskar att stanna 10 dagar på varje plast.

Förutsättningar

- Har 210 000 EB-poäng
- Har en 2-4-1

Är denna resan möjlig att få till? Jag är helt med på att det gå att lösa med en (Open jaw?) utresa till Kuala Lumpur och hem från Tokyo (om jag förstått allt rätt). Finns det något annat sätt att lösa det på som den mer erfarne bokaren skulle rekommendera?
Några andra generella rekommendationer till en som ska försöka få till sin första bokning i first.
Grattis, du är ute i god tid (beroende på vad din definition av sommar är). Det skall inte vara nåt problem att få Thai F EU-BKK på väg till KUL och sen Asiana F på väg hem via ICN. Det är bara att söka på United. Vill du vara avancerad och byta Thai F mot Lufthansa F så får du vänta 10-11 månader.
 

Kimmen00

Medlem
Hej,
Efter två år som passiv medlem försöker jag nu bli lite aktiv. Min första post kommer att handla om 2-4-1, en fråga.

Med mina tidigare 2-4-1 har jag bokat resor med SAS och kommit iväg till Hong Kong, New York och Washington i business. Enkelt och smidigt.
Till sommaren 2018 vill jag och min sambo göra en resa till Malaysia (Kuala Lumpur) och Japan (Tokyo) i first. Vi önskar att stanna 10 dagar på varje plast.

Förutsättningar

- Har 210 000 EB-poäng
- Har en 2-4-1

Är denna resan möjlig att få till? Jag är helt med på att det gå att lösa med en (Open jaw?) utresa till Kuala Lumpur och hem från Tokyo (om jag förstått allt rätt). Finns det något annat sätt att lösa det på som den mer erfarne bokaren skulle rekommendera?
Några andra generella rekommendationer till en som ska försöka få till sin första bokning i first.

Flyg med Turkish till KUL.. vi gjorde det för ett par veckor sedan, hög klass på service och suverän mat!
(samt loungen i istanbul var en upplevelse)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen