SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Hej,

Efter två år som passiv medlem försöker jag nu bli lite aktiv. Min första post kommer att handla om 2-4-1, en fråga.

Med mina tidigare 2-4-1 har jag bokat resor med SAS och kommit iväg till Hong Kong, New York och Washington i business. Enkelt och smidigt.

Till sommaren 2018 vill jag och min sambo göra en resa till Malaysia (Kuala Lumpur) och Japan (Tokyo) i first. Vi önskar att stanna 10 dagar på varje plast.

Förutsättningar

- Har 210 000 EB-poäng

- Har en 2-4-1

Är denna resan möjlig att få till? Jag är helt med på att det gå att lösa med en (Open jaw?) utresa till Kuala Lumpur och hem från Tokyo (om jag förstått allt rätt). Finns det något annat sätt att lösa det på som den mer erfarne bokaren skulle rekommendera?

Några andra generella rekommendationer till en som ska försöka få till sin första bokning i first.

Måste bokas som open jaw om du vill ha mer än 24h på två platser. Teoretiskt går det att boka som en open jaw och en enkelresa, men det är nog svårt att motivera prismässigt. Geografi är inte min starkaste gren men Jakarta ligger väl ändå i Indonesien. Menade du Kuala Lumpur?

Isak skrev:Hej,Efter två år som passiv medlem försöker jag nu bli lite aktiv. Min första post kommer att handla om 2-4-1, en fråga.Med mina tidigare 2-4-1 har jag bokat resor med SAS och kommit iväg till Hong Kong, New York och Washington i business. Enkelt och smidigt.Till sommaren 2018 vill jag och min sambo göra en resa till Malaysia (Kuala Lumpur) och Japan (Tokyo) i first. Vi önskar att stanna 10 dagar på varje plast.Förutsättningar- Har 210 000 EB-poäng- Har en 2-4-1Är denna resan möjlig att få till? Jag är helt med på att det gå att lösa med en (Open jaw?) utresa till Kuala Lumpur och hem från Tokyo (om jag förstått allt rätt). Finns det något annat sätt att lösa det på som den mer erfarne bokaren skulle rekommendera?Några andra generella rekommendationer till en som ska försöka få till sin första bokning i first.Klicka för att utvidga...
Grattis, du är ute i god tid (beroende på vad din definition av sommar är). Det skall inte vara nåt problem att få Thai F EU-BKK på väg till KUL och sen Asiana F på väg hem via ICN. Det är bara att söka på United. Vill du vara avancerad och byta Thai F mot Lufthansa F så får du vänta 10-11 månader.

Isak skrev:Hej,Efter två år som passiv medlem försöker jag nu bli lite aktiv. Min första post kommer att handla om 2-4-1, en fråga.Med mina tidigare 2-4-1 har jag bokat resor med SAS och kommit iväg till Hong Kong, New York och Washington i business. Enkelt och smidigt.Till sommaren 2018 vill jag och min sambo göra en resa till Malaysia (Kuala Lumpur) och Japan (Tokyo) i first. Vi önskar att stanna 10 dagar på varje plast.Förutsättningar- Har 210 000 EB-poäng- Har en 2-4-1Är denna resan möjlig att få till? Jag är helt med på att det gå att lösa med en (Open jaw?) utresa till Kuala Lumpur och hem från Tokyo (om jag förstått allt rätt). Finns det något annat sätt att lösa det på som den mer erfarne bokaren skulle rekommendera?Några andra generella rekommendationer till en som ska försöka få till sin första bokning i first.Klicka för att utvidga...

Flyg med Turkish till KUL.. vi gjorde det för ett par veckor sedan, hög klass på service och suverän mat!

(samt loungen i istanbul var en upplevelse)

Turkish har sin egen klass. Surprise Class. Man vet aldrig vad man får men man bli överraskad varje gång.

Jag ska boka en resa med min voucher på SAS underbart fina och funktionella nya hemsida. Innan jag lyckas hitta den smala raden längst upp så är liten där det står "Kampanjer finns tillgängliga Läs mer" tog det evigheter. Där finns en voucher, men det står inget om giltigheten. Jag borde ha en voucher från ifjol och en från i år. Jag antar att det inte går att se giltigheten på vouchern man använder?

doc skrev:Jag ska boka en resa med min voucher på SAS underbart fina och funktionella nya hemsida. Innan jag lyckas hitta den smala raden längst upp så är liten där det står "Kampanjer finns tillgängliga Läs mer" tog det evigheter. Där finns en voucher, men det står inget om giltigheten. Jag borde ha en voucher från ifjol och en från i år. Jag antar att det inte går att se giltigheten på vouchern man använder?Klicka för att utvidga...
Nej, tyvärr inte det.

Enda sättet att kolla giltighetstiden av Amex voucher är att ringa till Tallinn och fråga.

Jakob Österberg skrev:Nä, du kan boka 4 pax och använda två vouchers på en bokning t exKlicka för att utvidga...

Det som förvirrar mig är om det är 50% rabatt eller om det är 2 för 1 tror jag? Försökte läsa det finstilta på Amex hemsida i går men blev inte klokare. Men på dig låter det som att det verkligen är 2 för 1. Det jag egentligen vill veta är om jag kan applicera två vouchers på en bokning med 2 personer.

Double Trouble skrev:Det som förvirrar mig är om det är 50% rabatt eller om det är 2 för 1 tror jag? Försökte läsa det finstilta på Amex hemsida i går men blev inte klokare. Men på dig låter det som att det verkligen är 2 för 1. Det jag egentligen vill veta är om jag kan applicera två vouchers på en bokning med 2 personer.Klicka för att utvidga...
Nej det kan du inte. Däremot kan du ju boka 2 enkelresor och således applicera 2st vouchers. Dock går ju poångpriset upp lite på enkelresor

Double Trouble skrev:Det som förvirrar mig är om det är 50% rabatt eller om det är 2 för 1 tror jag? Försökte läsa det finstilta på Amex hemsida i går men blev inte klokare. Men på dig låter det som att det verkligen är 2 för 1. Det jag egentligen vill veta är om jag kan applicera två vouchers på en bokning med 2 personer.Klicka för att utvidga...

Skulle föreslå att du läser första inlägget i denna tråd som svarar på din första fråga i alla fall. Rabatten på 50% gäller för upp till 2 personer så den funkar för både en och två personer.

Du kan dock inte kombinera en voucher med annan kampanj eller applicera mer än en voucher för upp till 2 personer.

Hur hade du velat boka och betala menar du? Ge något exempel så kan vi reda ut.

Back