Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boka detta idag
ARN-ORD 22 april
LAX-ARN 30 april
Om det dyker upp anslutning till/från LAS/LAX senare så bokar du om, kostar då 110000.

Det här blev ju toppen, har bokat det nu! Om jag inte lyckas hitta någon möjlighet att resa bonus hela vägen till LAS/LAX så bokar jag ORD-LAS med inrikesflyg. Vi landar kl 18:35 på ORD, tror ni man vågar boka ett flyg till LAS redan samma kväll? Hur lång tid behöver man egentligen?

Det har tagit mig allt från 15 minuter till 2h att komma igenom immigration på ORD, så jag skulle inte chansa på samma kväll. Ta en natt på Hilton ORD och sedan en förmiddags flight dagen därpå.
Tack, så får det bli! Oj vad kul att jag lyckades med den här bokningen. Har varit i USA ganska många gånger men inte i Vegas och Grand canyon.

• Gilla
Reactions: Gus
Tack, så får det bli! Oj vad kul att jag lyckades med den här bokningen. Har varit i USA ganska många gånger men inte i Vegas och Grand canyon.
Off topic svar.
oneworld Joint Venture över Atlanten (American Airlines, British Airways, Finnair, IBERIA) kör Business class kampanj till bl a Las Vegas för ca 14.700 SEK inkl. skatter från Stockholm/Göteborg.
Om ni väljer British Airways direktflyg mellan London-Las Vegas då kommer ni till Las Vegas direkt och jag har hört att immigration i Las Vegas är mycket kortare än på andra stora flygplatser i USA.

Om Business class dealen till Nordamerika:
[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.800 SEK inkl. skatter | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Pratade precis med Tallinn som sa att jag kan använda min voucher som går ut 31/12-17 till att resa nästa år, så länge jag bokar innan vouchern går ut. Har de ändrat reglerna här? Nu var det ett tag sen jag bokade med en 2-4-1 men vill minnas att resan behövde vara avslutad innan vouchern gick ut.

Pratade precis med Tallinn som sa att jag kan använda min voucher som går ut 31/12-17 till att resa nästa år, så länge jag bokar innan vouchern går ut. Har de ändrat reglerna här? Nu var det ett tag sen jag bokade med en 2-4-1 men vill minnas att resan behövde vara avslutad innan vouchern gick ut.
Ja det ändrades för ett tag sedan, har lagt till infon i första posten

Ringde just Tallinn för att boka. Både Expertflyer och KVS visar minst 2 tillgängliga platser i O med Air China FRA-PEK-FRA. Uniteds söksida kan slå upp tillgänglighet i returresan för "First Saver Award".

Trots detta ser agenten ingen tillgänglighet överhuvudtaget på vare sig ut- eller hemresan. Söker och frågar bara efter nonstop så det är inte något slags gifta segment som spökar.

Räknar med att det finns erfarenhet kring denna fråga här.. tack på förhand! :)

Ringde just Tallinn för att boka. Både Expertflyer och KVS visar minst 2 tillgängliga platser i O med Air China FRA-PEK-FRA. Uniteds söksida kan slå upp tillgänglighet i returresan för "First Saver Award".

Trots detta ser agenten ingen tillgänglighet överhuvudtaget på vare sig ut- eller hemresan. Söker och frågar bara efter nonstop så det är inte något slags gifta segment som spökar.

Räknar med att det finns erfarenhet kring denna fråga här.. tack på förhand! :)
Hm, jag hade nog varit glad att slippa Air China, det är riktigt skräp. Men för att svara på frågan; testa att ring igen. Det kan vara lite trixigt för agenten att hitta Air China-award om de inte vet hur de ska söka.

Hm, jag hade nog varit glad att slippa Air China, det är riktigt skräp. Men för att svara på frågan; testa att ring igen. Det kan vara lite trixigt för agenten att hitta Air China-award om de inte vet hur de ska söka.

CA F är bättre än inget tänker vi och hoppas givetvis på LH F 2 veckor innan :) Hur kan man tipsa agenten hur hen ska söka?

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen