Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en fråga, hoppas den inte är adresserad tio gånger förut.

Har en enkelresa bokad med två vouchers. Vill nu avboka den helt och istället boka en t/r till helt annat resmål på andra datum. Men jag behöver Mina vouchers och poäng som sitter i den andra resan. Går detta göra i en manöver via Tallinn utan att betala ändringsavgiften? Eller behöver jag avboka, invänta refund av poäng och vouchers innan ny resa bokas?

Tack på förhand!

Har en fråga, hoppas den inte är adresserad tio gånger förut.

Har en enkelresa bokad med två vouchers. Vill nu avboka den helt och istället boka en t/r till helt annat resmål på andra datum. Men jag behöver Mina vouchers och poäng som sitter i den andra resan. Går detta göra i en manöver via Tallinn utan att betala ändringsavgiften? Eller behöver jag avboka, invänta refund av poäng och vouchers innan ny resa bokas?

Tack på förhand!
Detta bör de klara av i samma samtal (bara du inte behöver pengarna från skatterna för då får du vänta)

Hej!
Ny här, första inlägget. Behöver tips. Har läst i flera månader finns oerhört mkt info men är svårt att ta in allt.
Har en Amex voucher som går ut iår. Likaså sonen med familj +de har en 2 åring.
SAS poäng jag har många ,sonen mindre.
Vill gärna åka till Costa Rica under november 2017-Santa Teresa surfstränder
Vill helst undvika åka med byte i USA ,har förstått av er att kontrollerna tar tid.
Önskar så lite skatter som möjligt.
Jag o maken vill åka business, resten av familjen billigare.
Var skall jag söka för att Enkelt få upp hela resan med byten.
Kan fixaren "Kristina" i Tallin hjälpa mig utan att jag själv lagt upp resplan?
Är det någon här som varit där som kan he tips om bra hotell , vissa skall surfa .
Behöver hjälp
Ledsen för lång inlägg. Vet inte om jag lägger detta inlägg i rätt kategori .

MHV Lisa
Vi har bokat en 241 till Costa Rica i januari 18. Rutten är Köpenhamn-Toronto-San José. Business med Air Canada hela vägen. Kostade 110000p.

Då var min allra första 2-4-1 triggad, blir spännande och se hur länge den är giltig.
Nu blir det att börja leta, planera och använda all kunskap ni har förmedlat och förhoppningsvis kan jag få till min first First :eek:
Någon som vet hur det brukar vara med tillgång under augusti?
Annars får vi planera nästa år.

Tack alla för att ni hjälp så här långt :D

Då var min allra första 2-4-1 triggad, blir spännande och se hur länge den är giltig.
Nu blir det att börja leta, planera och använda all kunskap ni har förmedlat och förhoppningsvis kan jag få till min first First :eek:
Någon som vet hur det brukar vara med tillgång under augusti?
Annars får vi planera nästa år.

Tack alla för att ni hjälp så här långt :D
Det är oerhört god tillgänglighet i augusti, men du får nog precisera mer specifikt var du vill åka för ett mer nyanserat svar.
Ett tips är att starta en separat tråd för dina önskemål om resa (använd mallen som finns) så blir det lättare att hjälpa till med råd.

Det är oerhört god tillgänglighet i augusti, men du får nog precisera mer specifikt var du vill åka för ett mer nyanserat svar.
Ett tips är att starta en separat tråd för dina önskemål om resa (använd mallen som finns) så blir det lättare att hjälpa till med råd.
Tack, väntar på att sambon ska bestämma sig vart hon vill.
Har koll på att LF släpper tidigast 2 veckor innan.
Ska skriva i den tråden sen när hon har bestämt sig någolunda

Vet inte om detta är lite off topic i denna tråd, men prövar ändå: När man betalar skatter etc när man gör en bokning hos Tallinn, räknas detta som att man betalar till SAS med Amex och får 30p/100:-?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen