Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Ny här, första inlägget. Behöver tips. Har läst i flera månader finns oerhört mkt info men är svårt att ta in allt.
Har en Amex voucher som går ut iår. Likaså sonen med familj +de har en 2 åring.
SAS poäng jag har många ,sonen mindre.
Vill gärna åka till Costa Rica under november 2017-Santa Teresa surfstränder
Vill helst undvika åka med byte i USA ,har förstått av er att kontrollerna tar tid.
Önskar så lite skatter som möjligt.
Jag o maken vill åka business, resten av familjen billigare.
Var skall jag söka för att Enkelt få upp hela resan med byten.
Kan fixaren "Kristina" i Tallin hjälpa mig utan att jag själv lagt upp resplan?
Är det någon här som varit där som kan he tips om bra hotell , vissa skall surfa .
Behöver hjälp
Ledsen för lång inlägg. Vet inte om jag lägger detta inlägg i rätt kategori .

MHV Lisa

Hej LisaH, välkommen, det finns en mall under sektionen boka resa / flygbiljetter och om du använder mallen där och skapar en egen tråd så har du lättare att få hjälp.
Med vänlig hälsning,
Jumbooze
( sitter i mobilen så jag har svårt att länka )

Tack jumbooze!
Har en iPad som inte funkar riktigt, skall försöka.
Blir förbannand när min teknik inte funkar ok.
Är en gammal tant - nog äldst av kvinnorna här. Så är lite trög när det gäller detta , men jäkligt bra i mitt jobb.
Om det inte går så vill jag vara borta 14 dagar med resdagarna .

Jag triggade en 2-4-1 voucher igår. Idag ringde jag Talinn men dom kunde inte se vouchern ännu. Jag hade ett intryck av att Talinn brukar kunna se den ganska omgående, men det kanske är fel?

Hej!
Ny här, första inlägget. Behöver tips. Har läst i flera månader finns oerhört mkt info men är svårt att ta in allt.
Har en Amex voucher som går ut iår. Likaså sonen med familj +de har en 2 åring.
SAS poäng jag har många ,sonen mindre.
Vill gärna åka till Costa Rica under november 2017-Santa Teresa surfstränder
Vill helst undvika åka med byte i USA ,har förstått av er att kontrollerna tar tid.
Önskar så lite skatter som möjligt.
Jag o maken vill åka business, resten av familjen billigare.
Var skall jag söka för att Enkelt få upp hela resan med byten.
Kan fixaren "Kristina" i Tallin hjälpa mig utan att jag själv lagt upp resplan?
Är det någon här som varit där som kan he tips om bra hotell , vissa skall surfa .
Behöver hjälp
Ledsen för lång inlägg. Vet inte om jag lägger detta inlägg i rätt kategori .

MHV Lisa
Nu säger du inte hur många de är i sonens familj, eller vart ni åker ifrån, men här är mitt tips i alla fall.
Europa-North & Central America är 70, 110 och 150k poäng för ekonomi, business respektive first.
Alltså 110000 för dig o maken i business med en AMEXvoucher, eller 150000 i first.
70000 för son och partner i ekonomi med en AMEXvoucher, sen ytterligare 70000 för varje passagerare över 2 år.
Rutten med störst chans att hitta nåt bör vara Stockholm ARN - Munchen MUC - Mexico City MEX - Panama City PTY - San Jose SJO t/r. Hyffsade tider, som längst 4 tim layover. Kan möjligen byta mot direktflyg MEX-SJO om ni vill ha en heldag i Mexico City.
Det finns idag avgångar att boka i november som har 6 platser i ekonomi. När du hittat lämpliga datum så bokar du asap.
Även om det bara finns ekonomi på MUC-MEX idag så rekommenderar jag dig att boka din resa i business så du får bokat upp anslutningarna i business. Sen återstår det för dig att hitta platser i business eller first. Vad jag kan se så släpper Lufthansa på platser i business på sträckan MUC-MEX ca 2 månader innan. Håll koll, hitta, ring in och ändra din resa (avgift 150 kr/pers). Har du poäng till det så ska du försöka boka first MUC-MEX. Dessa platser släpps 14 dagar innan. Blir en ändring till då á 150 kr/pers. (Om du siktar på first så kan inte resan vara längre än 14 dagar, av ovan nämnda skäl)
Letar platser gör du bäst så här [Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
För att se lite hur släppandet av platser över tid ser ut så kan du kolla Award Engine
Avgifter på denna resa bör bli drygt 3000 kr/pers.
Vill ni spara pengar skall ni försöka hitta flyg med SAS till USA, sen United via Houston till San Jose. Jag skulle tro att det är betydligt meckigare att få till ett resesällskap på 5/6/7 pers(?) på en sån resa, men då skulle avgifterna landa på typ 500-1000 kr/pers.
Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen