Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ögnade igenom tråden utan att hitta; Kan vanliga kundtjänsten hjälpa till med en ombokning av en 2-4-1-bokning? Dvs utanför Tallinns ordinarie öppettider. Antar att det normalt sett inte går.

Vanliga kundtjänsten hos SAS hjälper inte till. Jag försökte för ett slag sedan boka om första benet i en biljett men det var omöjligt. Den manlige ovillige SAS agenten var helt ovillig och ville inte befatta sej med en biljett som var utställd av Tallin med 2-4-1 voucher. Det jämförde han med att den var köpt på en resebyrå trots att det är SAS som outsoursat detta till Tallin. Han lyckades i 25 minuter ondgöra sig över dessa besvärliga 2-4-1 biljetter var att hantera och bara kostade besvär och extra krångel för SAS och var det mest olönsamma som fanns just nu. Hade människan hos kundtjänsten istället bara fixat om bokningen hade det gått på två minuter, nu satt han och ondgjorde sig över detta i 25 minuter. Snacka om serviceinriktad personal. När jag senare ringde Tallin fixades på två minuter.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Vanliga kundtjänsten hos SAS hjälper inte till. Jag försökte för ett slag sedan boka om första benet i en biljett men det var omöjligt. Den manlige ovillige SAS agenten var helt ovillig och ville inte befatta sej med en biljett som var utställd av Tallin med 2-4-1 voucher. Det jämförde han med att den var köpt på en resebyrå trots att det är SAS som outsoursat detta till Tallin. Han lyckades i 25 minuter ondgöra sig över dessa besvärliga 2-4-1 biljetter var att hantera och bara kostade besvär och extra krångel för SAS och var det mest olönsamma som fanns just nu. Hade människan hos kundtjänsten istället bara fixat om bokningen hade det gått på två minuter, nu satt han och ondgjorde sig över detta i 25 minuter. Snacka om serviceinriktad personal. När jag senare ringde Tallin fixades på två minuter.

Man kan vända på det. Tallinn gillar inte heller när SAS är inne och petar i en 2-4-1.
 
Man kan vända på det. Tallinn gillar inte heller när SAS är inne och petar i en 2-4-1.

Vart vill du komma? Jag struntar i om dom gillar det eller inte. Om det behövs en ändring i sista stund så tycker jag man bör få hjälp av den kundtjänst som är öppen när det är bråttom.
 
Vart vill du komma? Jag struntar i om dom gillar det eller inte. Om det behövs en ändring i sista stund så tycker jag man bör få hjälp av den kundtjänst som är öppen när det är bråttom.

Vet inte om jag håller med, även fast jag själv vill att något ska kunna ändras omgående när jag behöver. Då kan dom lika gärna skrota Tallinn och låta SAS personalen utbildas i 2-4-1 bokningar. Vad jag förstår är det väldigt få personer som har utbildningen/befogenheten att boka 2-4-1 eller göra ändringar i en sådan bokning. Vad är bråttom? Om det släpps en biljett med LH kl 00.00, ska jag då kunna ringa SAS och göra min omboking eller måste jag vänta snällt till 0900 när Tallinn öppnar. Om dom ska göra en ändring så ska det vara konsekvent. Det är min åsikt.
 
Vet inte om jag håller med, även fast jag själv vill att något ska kunna ändras omgående när jag behöver. Då kan dom lika gärna skrota Tallinn och låta SAS personalen utbildas i 2-4-1 bokningar. Vad jag förstår är det väldigt få personer som har utbildningen/befogenheten att boka 2-4-1 eller göra ändringar i en sådan bokning. Vad är bråttom? Om det släpps en biljett med LH kl 00.00, ska jag då kunna ringa SAS och göra min omboking eller måste jag vänta snällt till 0900 när Tallinn öppnar. Om dom ska göra en ändring så ska det vara konsekvent. Det är min åsikt.
Problemet om det släpps en biljett kl 00:00 så ligger den vidöppen för övriga FF-program att boka, så det blir en nackdel med Eurobonus som måste vänta till kl 09:00 :(
 
Vanliga kundtjänsten hos SAS hjälper inte till. Jag försökte för ett slag sedan boka om första benet i en biljett men det var omöjligt. Den manlige ovillige SAS agenten var helt ovillig och ville inte befatta sej med en biljett som var utställd av Tallin med 2-4-1 voucher. Det jämförde han med att den var köpt på en resebyrå trots att det är SAS som outsoursat detta till Tallin. Han lyckades i 25 minuter ondgöra sig över dessa besvärliga 2-4-1 biljetter var att hantera och bara kostade besvär och extra krångel för SAS och var det mest olönsamma som fanns just nu. Hade människan hos kundtjänsten istället bara fixat om bokningen hade det gått på två minuter, nu satt han och ondgjorde sig över detta i 25 minuter. Snacka om serviceinriktad personal. När jag senare ringde Tallin fixades på två minuter.
Så ni diskuterade 25 minuter om att han inte ville boka om något i en 2-4-1 bokning?
Jag tror inte att några utanför Tallinn har befogenheter att hantera dessa bokningar och det skulle då vara tjänstefel av en annan medarbetare att gå in och hantera dessa.
Vi klagar ju ofta på att sas är inkonsekventa, här är det dock väldigt konsekvent att bara Tallinn får hantera bokningarna och då klagas det också. Damn if you do, damn if you don't.
 
Bokade en resa i helgen och fick då frågan om jag ville använda samma kort som den resan som jag avbokade var bokad med, jag sa ja och då fick jag bekräfta slutsiffrorna på kortet, detta ledde till att första resan krediterades/återköptes på kortet samma dag som nya resan pengar drogs, jag har inte varit med om detta tidigare men det var väldigt smidigt när jag skulle boka om och slapp ligga ute länge med dubbla skatter och avgifter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen