Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ricci

Medlem
Sitter och funderar på 2 olika hemturer från Asien i F:

ICN-FRA A380 Asiana (dagflygning)
HND-FRA B777-ER ANA (nattflygning)

Har ej flugit med någon av dem och de är på min bucket list, vad välja?:)
 

jumbooze

Medlem
Sitter och funderar på 2 olika hemturer från Asien i F:

ICN-FRA A380 Asiana (dagflygning)
HND-FRA B777-ER ANA (nattflygning)

Har ej flugit med någon av dem och de är på min bucket list, vad välja?:)
Om du kan testa ANA ta den först för Asiana hittar du säkert igen men ANA är inte lätt att hitta
 

JacobGBG

Medlem
Sitter och funderar på 2 olika hemturer från Asien i F:

ICN-FRA A380 Asiana (dagflygning)
HND-FRA B777-ER ANA (nattflygning)

Har ej flugit med någon av dem och de är på min bucket list, vad välja?:)

Nattflygning förtar ju mycket av själva F upplevelsen.

ANA svårare att hitta som sagt men sover du igenom 2/3 av resan så får man fråga sig om värdet.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kaktusen

Medlem
Jag tycker nattflygningar i First är rätt värdelösa när man flyger för pleasure och inte jobb. Man kan förstås vara vaken några extra timmar men upplevelsen är väldigt annorlunda mot en dagflygning. När jag åker First vill jag inte sova utan vara vaken och njuta. När jag senast flög ANA First HND-LHR frågade staff när de skulle bädda sängen. Jag förklarade artigt att jag under inga omständigheter skulle sova. Och även att om de såg att jag sov skulle de väcka mig.

Kul att se reaktionen från fenomenal staff på den ordern:) Jag sov inte en sekund under den flygningen och det var en fantastisk upplevelse. Sova kan göra när man är död:)
 

palmen

Moderator
Sitter och funderar på 2 olika hemturer från Asien i F:

ICN-FRA A380 Asiana (dagflygning)
HND-FRA B777-ER ANA (nattflygning)

Har ej flugit med någon av dem och de är på min bucket list, vad välja?:)
Jag hade tagit Asiana. Tycker båda är relativt enkla att hitta Award på även om Asiana har fler platser tillgängliga. Åker hellre First på dagflygning än nattflyg om jag är ute efter upplevelsen.
 

spritfet

Medlem
Gjorde ett försök igår och fick tag på Christina. Inga som helst problem att ändra flighterna... :)

Hemresa ändrad från:
SIN-BKK SQ C A330
BKK-FRA TG C B777 (tidigare TG F A380)
FRA-ARN LH C A320
till:
SIN-PEK SQ C B777-300ER :)
PEK-FRA CA F B777
FRA-ARN LH C A320

CA F kommer inte göra någon människa glad, men har förhoppningar att något annat öppnar sig
Missat helt att Thai dagkärran TG922 är B747 vissa lördagar, säkerligen en av Thais spontana equipment changes(?). Nu får man bita på naglarna och hoppas att detta håller till påsk utan ytterligare förändringar... :eek:

07:40-09:00 SIN-BKK TG C B777
12:25-19:00 BKK-FRA TG F B747
21:20-23:20 FRA-ARN LH M A320 (bara en C kvar)
 
Jag ögnade igenom tråden utan att hitta; Kan vanliga kundtjänsten hjälpa till med en ombokning av en 2-4-1-bokning? Dvs utanför Tallinns ordinarie öppettider. Antar att det normalt sett inte går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen