Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Bokade precis om min hemresa under påsken från Asien och fick till DPS-BKK-NRT-ICN-FRA, dvs 2 byten i tredje zon (Tokyo och Seoul).
Vet inte om det är jag som hade tur men biljetten gick igenom i alla fall.
Väldigt kompetent kille jag pratade med som hade stenkoll på routings och flygbolag och vilka som flög vart och hade First ombord.

Med tanke på att det rapporterats att man kan flyga till Asien via USA kanske det är lite regler som det släppts på eller så är det något annat som gör att dessa typer av bokningar nu går igenom. Kanske SAS nya IT-plattform inte är så dålig trots allt :)
 

Vic

Medlem
Bokade precis om min hemresa under påsken från Asien och fick till DPS-BKK-NRT-ICN-FRA, dvs 2 byten i tredje zon (Tokyo och Seoul).
Vet inte om det är jag som hade tur men biljetten gick igenom i alla fall.
Väldigt kompetent kille jag pratade med som hade stenkoll på routings och flygbolag och vilka som flög vart och hade First ombord.

Med tanke på att det rapporterats att man kan flyga till Asien via USA kanske det är lite regler som det släppts på eller så är det något annat som gör att dessa typer av bokningar nu går igenom. Kanske SAS nya IT-plattform inte är så dålig trots allt :)
Har varit flera såna här som jag läst om, både här och på andra platser. Låter onekligen som en trend med andra ord. En positiv sådan!
 

RickardG

Medlem
Bokade precis om min hemresa under påsken från Asien och fick till DPS-BKK-NRT-ICN-FRA, dvs 2 byten i tredje zon (Tokyo och Seoul).
Vet inte om det är jag som hade tur men biljetten gick igenom i alla fall.
Väldigt kompetent kille jag pratade med som hade stenkoll på routings och flygbolag och vilka som flög vart och hade First ombord.

Med tanke på att det rapporterats att man kan flyga till Asien via USA kanske det är lite regler som det släppts på eller så är det något annat som gör att dessa typer av bokningar nu går igenom. Kanske SAS nya IT-plattform inte är så dålig trots allt :)
Du kommer inte ihåg vad killen heter? Kanske kan vara idé att fråga efter honom vid nästa bokning...
 

palmen

Moderator
Du kommer inte ihåg vad killen heter? Kanske kan vara idé att fråga efter honom vid nästa bokning...
Ingen aning, är kass på att komma ihåg folks namn. Tror inte man kan bli runtkopplad när man ringt in för att man har en preferens på vem man vill prata med.
 

Palmwell

Medlem
Har hårdbevakat USA från CPH över nyår, valfri flygplats. Någon som haft mer tur än jag eller är det en blockout från mitten december till mitten januari?
 

khybner

Medlem
Vet inte om det numera alltid går att routa via Nordamerika till Asien (har inte läst igenom hela tråden) men jag lyckades i alla fall idag boka:

AGP-FRA-IAD-NRT på utresan och NRT-ICN-FRA-AGP på hemresan.

Verkligen nöjd med FCT, 9 timmar LH F, sedan 14 tim ANA F och slutligen 12 tim Asiana F på vägen hem.

Agenten sa först att det inte fungerade men då jag hänvisade till att transferzonen (Nordamerika) är billigare än destinationszonen så sa han "OK, jag ska försöka) och vips så fungerade det.

Bumpar min egen post efter att även ha lyckats ändra hemresan via Nordamerika :)

Resan blir nu som följer:

AGP-LIS Tap Business
LIS- FRA Tap Business
FRA-IAD Lufthansa F
IAF-NRT Ana F

NRT-ICN United Economy
ICN-JFK Asiana F
JFK-FRA Lufthansa F
FRA-BCN Lufthansa Business

Tyvärr finns det ingen direktflight FRA-AGP på hemvägen och med max 8 legs så avslutar jag resan i BCN. Stoppar hos en kompis och sedan fulflyg till AGP dagen efter på separat biljett. NRT-ICN blir economy men det är ju bara 2tim 40 min.

I detta fallet gick jag först bet hos två agenter.
Nr 1 sa att routing via Usa inte var giltig trots att jag försökte påvisa att det visst är ok eftersom jag ju gör så på utresan.
Nr 2 sa att det nog kunde gå men hon hittade ingen F-plats på LH-flighten mellan JFK-FRA trots att jag såg det både på United och Air Canada..

Tredje samtalet landade hos samma agent som jag bokade hos häromveckan (han heter f.ö. Gary) och då gick det bra :)

Så totalt:
Utresa: 9 timmar i FCT, 9 tim LH F, 14 tim Ana F
Hemresa 14½ tim Asiana F, 7½ tim LH F och 8 tim FCT
Även 221 kr tillbaka tack vare lägre skatter :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen