Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är fel. Det går att använda vouchers online på SAS hemsida under förutsättning att man tänker flyga med SAS.
Just nu går det inte alls eftersom SAS sabbat sin site, men när det väl gick så är jag tämligen säker på att det inte gick att boka en enkelresa och applicera vouchern på hemsidan. Möjligen att det gick på en enkelresa för två personer, men jag tvivlar på att det gick med en enkel.

Nej, det är fel. Det går att använda vouchers online på SAS hemsida under förutsättning att man tänker flyga med SAS.

Nej det fungerar inte att använda vouchern när man bokar på SAS hemsida. Jag skulle boka två C platser men fick inte upp fältet där man markerar att man vill använda voucher. Försökte jag med tor fungerade det. Detta var förra veckan när hemsidan fungerade.

Nej det fungerar inte att använda vouchern när man bokar på SAS hemsida. Jag skulle boka två C platser men fick inte upp fältet där man markerar att man vill använda voucher. Försökte jag med tor fungerade det. Detta var förra veckan när hemsidan fungerade.
Iofs inte så förvånande med tanke på hur bra hemsidan funkar just nu. Jag såg dock alternativet häromdagen när jag satt och kikade på hur det såg ut med awards intra-EU. Testade dock aldrig att klicka på det, så jag vet inte om det faktiskt fungerade.

Har en fråga kring en 2-4-1 bokning.

Funderar på följande open jaw-rutt: MAD-FRA-HND // SIN-HND-ICN-FRA.

Är detta en giltig routing?

Jag ser två fel i den rutten, dels är det dubbel open jaw som inte ska fungera. Det är dessutom två byten i tredje zon på hemvägen (Tokyo och Seoul) vilket inte heller ska vara tillåtet.

Bokade för någon vecka sedan min första 241 till Washington i månadsskiftet April-Maj. Min vän som vi ska hälsa på kom med idén att åka open jaw och klämma in ett par dagar i New York. Det här kan bli klurigt tänkte jag, men jag ringde Tallinn igår och allt löste sig jättesmidigt! Passade även på att uppgradera från plus till business, så det blir även premiär i business class för oss.

Till stor del är hela resan tack vare det här trevliga forumet :)

Last edited:
Det har diskuterats tidigare men nu har jag fått ännu en bekräftelse på att vouchern intjänad med premiumkortet under 2016 har 2 års giltighetstid.

Både min far och svärmor bevittnar om det.

Själv nådde jag nyss min andra voucher för 2017 och ska höra med kundtjänst hur länge de gäller.

Nej. "Double open jaw" undviker du genom att boka ett sista segment FRA-MAD. Och så får du inte byta 2 gånger i North Asia på väg från South Asia till EU.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen