Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många lever kvar i tron att amex inte fungerar någon stans och skulle aldrig kunna tänka sig att betala en summa för ett kort.

Ja det är lite fascinerande, om jag berättar för folk att jag ska åka business till USA eller Asien gratis nästa år enbart pga att jag använt rätt kort till mina vanliga utgifter, så får de flesta bara något tomt i blicken och raderar sen den informationen ur sin hjärna. Vilket jag egentligen inte klagar över, vill ju inte ha för mycket konkurrens (om jag inte själv får värva dem)..

Ja det är lite fascinerande, om jag berättar för folk att jag ska åka business till USA eller Asien gratis nästa år enbart pga att jag använt rätt kort till mina vanliga utgifter, så får de flesta bara något tomt i blicken och raderar sen den informationen ur sin hjärna. Vilket jag egentligen inte klagar över, vill ju inte ha för mycket konkurrens (om jag inte själv får värva dem)..
Lite samma sak, tog 2 år att övertala mina föräldrar om att det var ett bra kort att ha (jag ville ju ha värvningspoängen). Först när Amex erbjöd gratis kort första året så fick jag dom att skaffa kortet med motiveringen att det fanns inget att förlora. Nu betalar de en del räkningar på nätet för att nå upp till en voucher som de ska nyttja nästa år är tanken. Sen får vi se om de håller kvar vid kortet eller inte, men jag tror nog att de kommer att se vinsten i att ha kvar kortet. Om det blir familjekonto hos SAS kan de dessutom shifta varje år vem som har huvudkortet och på så sätt få lite signup bonusar men poängen hamnar på samma konto i alla fall.
Nu återstår bara att få vocuhern triggad så kommer jag få jobba med att sy ihop en resa åt dom :)

Tallinn idag på fm var det ca 40 min väntan. Bra agent men AMEX hade missat att lägga in en av förra årets 2-4-1 så jag bokade på en av årets nya, ringde AMEX som snabbt mailde över uppgifterna till den saknade. Ringde Tallinn igen, fick denna gång erbjudande om att bli uppringd. 10 min senare blir jag uppringd och ska bli kopplad till en agent. Efter 15 min väntan hade jag inte tid att sitta och vänta utan får ringa annan dag och flytta till rätt 2-4-1.

Bra!

Jag skulle vilja att du förtydligar öppettider av kundtjänsten i Tallinn.

Kontakt till Tallinn där man bokar resorna med sin 2-4-1 voucher
Telefonnummer: 018-480 91 67
Öppettider: Mån-Sön: kl. 09-17

Vilka öppettider gäller egentligen? Är det måndag-fredag som gäller numera, eller är det öppet även på helgen?

Hur brukar det vara för er när ni online avbokar en Star Alliance awardresa bokad med amex voucher? Har ni då fått tillbaka poängen och vouchern automatiskt? Jag avbokade en resa online häromdagen men poängen kom inte tillbaka. Ringde till Eurobonus kundtjänst som satte tillbaka poängen. Nu när jag försökte boka en resa på sas.se så ser jag att vouchern inte heller kommit tillbaka. Det är ju bra att man kan avboka online nu när Tallinn har stängt på helger men hur svårt ska det vara att göra så att voucher och poäng kommer tillbaka per automatik?

Ja, det går. Jag bokade för 4 pers för ett par år sedan och de applicerade vouchern bara på de två vuxna i bokningen. SAS tor Newark.
På ett och samma bokningsnummer via Tallin? De tvärvägrade när jag ringde och försökte göra detta för någon månad sedan.

Kanske jag som fick tag i en ”dålig” bokare.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen