Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

hendberg

Medlem
Är lite nyfiken på om det finns någon som lyckats få till en "bra" Award till SXM för att sen kunna ta sig till S:t Barth. Med "bra" så menar jag direkt från nån hub i USA eller Toronto eller dylikt. Nästan allt jag sökt på under en ganska lång period landar i att man måste gå via Panama med Copa.

Den känns dryg och blir svår att sälja in till resesällskapet.
 

Brandten

Medlem
Det du skriver är inte Open jaw utan stopover.
Stopover är inte tillåten på Star Alliance award när man bokar med SAS EuroBonus poäng.

I hear you och har läst/hört detta också. Men, jag bokade ju ARN-DEL-BKK-DAC (2 dagar på plats) DAC-BKK-HKT-ZRH-ARN med SAS Eurobonus poäng på Star Alliance Award nyligen.
 

Brandten

Medlem
Är lite nyfiken på om det finns någon som lyckats få till en "bra" Award till SXM för att sen kunna ta sig till S:t Barth. Med "bra" så menar jag direkt från nån hub i USA eller Toronto eller dylikt. Nästan allt jag sökt på under en ganska lång period landar i att man måste gå via Panama med Copa.

Den känns dryg och blir svår att sälja in till resesällskapet.
Vill du ha award hela vägen till SBH via SXM? Den har jag också kollat på men aldrig hittat. Däremot till SXM har jag hittat från både PTY och EWR.

Något OT men som tips är att börja leta award "baklänges" till/från USA (Och Karibien) då det nästa alltid skiter sig på dessa (sista) leg när man letar award och börjar i Sverige/Europa. Till Asien är det ofta inga problem med tanke på god tillgänglig på de flesta bolag.

Kolla ankomst/avgång på destinationsflygplatsen och hitta *A bolagsrutter.
91ab91cbec0ec2a6cf49e618faa3301c.jpg
 

Dr. Miles

Expert
I hear you och har läst/hört detta också. Men, jag bokade ju ARN-DEL-BKK-DAC (2 dagar på plats) DAC-BKK-HKT-ZRH-ARN med SAS Eurobonus poäng på Star Alliance Award nyligen.
Och det är varken stopover (har du stannat någon annnstans än Dhaka mer än 24 timmar?) eller Open jaw. Eller har jag missat något?
 

Brandten

Medlem
Och det är varken stopover (har du stannat någon annnstans än Dhaka mer än 24 timmar?) eller Open jaw. Eller har jag missat något?
Edit: Nu hajar jag och du har rätt. Jag läste och tolkade Anders A som att flyga till BKK och så vidare (precis som jag gjorde) och inte ytterligare ett stopp där.
 
[
Glömde nämna att det skulle räcka bara till SXM. Får nog köpa en biljett sista leg.

Jag brukar använda mig av Star Alliance hemsidan, för att se vilka flyg som flyger från en viss destination. Kanske går att använda i ditt fall?

http://star-alliance.innosked.com/

Välj Destinations, fyll i Leaving from (all Carriers); Search; Departure Results Lists

I detta fall får man fram fem resultat.


upload_2017-8-26_10-56-18.png
 

Attachments

  • flyg.JPG
    flyg.JPG
    49,9 KB · Visningar: 179

011430121

Medlem
Jag har hittat en plats via UA sidan i F och det är en flygning Hong Kong-Bangkok-Sydney-Bangkok-Tokyo allt med TG och destinationen är Sydney
Går det att boka den rutten och hur många Eurobonus poäng kostar det i F
Om man bokar returen Sydney-Bangkok-Hong Kong hur många EB poäng kostar det?
Tänker köpa Plusbiljett från Stockholm-Hong Kong och Tokyo-Stockholm med SAS kampanjen som finns just nu.
 

fcx

Medlem
Jag har hittat en plats via UA sidan i F och det är en flygning Hong Kong-Bangkok-Sydney-Bangkok-Tokyo allt med TG och destinationen är Sydney
Går det att boka den rutten och hur många Eurobonus poäng kostar det i F
Om man bokar returen Sydney-Bangkok-Hong Kong hur många EB poäng kostar det?
Tänker köpa Plusbiljett från Stockholm-Hong Kong och Tokyo-Stockholm med SAS kampanjen som finns just nu.

Eftersom Hong Kong och Tokyo är samma zon så spelar det ingen roll vilken av städerna returen går till. Priset i F blir 150 000 poäng.
 

Timmy

Medlem
Har en voucher som går ut i december, jag bokade en resa i november via SAS hemsida men är osäker om den voucher som först går ut är den som har använts.

Jag får ringa till SAS Tallinn på Måndag, men tänkte höra om någon annan här har erfarenhet att om det går att byta vilken voucher som skall användas på en redan bokad resa? eller om jag behöver avvboka resan och boka om på nytt via Tallinn för att säkerställa att allt blir rätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen