Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spara poängen och vouchern och res till Hong Kong istället. Direktflyg med SAS, billiga biljetter i GO och ger en del nya poäng. Då kan du ta en långhelg med frugan i business vid senare tillfälle och dessutom ha poäng kvar till annat. Inte svar på frågan, men bara ett tips till alternativt upplägg som ger er sol i Januari utan alltför stor utgift och du kan få bättre värde för vouchern.
Hej
Menar du att köra vidare till Thailand från Hongkong eller helt enkelt stanna där?

Hej
Menar du att köra vidare till Thailand från Hongkong eller helt enkelt stanna där?
Stanna där. Då blir det en resa med bara SAS som ger bra barnrabatt, men visst skulle du kunna ta dig vidare till Thailand fast jag har ingen koll på hur mycket dyrare det skulle bli. Bara SAS till Hong Kong för två vuxna, ett barn och en infant bör du kunna få för 8000-9000kr.

Stanna där. Då blir det en resa med bara SAS som ger bra barnrabatt, men visst skulle du kunna ta dig vidare till Thailand fast jag har ingen koll på hur mycket dyrare det skulle bli. Bara SAS till Hong Kong för två vuxna, ett barn och en infant bör du kunna få för 8000-9000kr.
Att SAS har väldigt bra rabatter på Award stämmer ju men på betalande biljetter brukar det väl bara skilja någon hundring?

Någon som har ett bra sätt att söka på bara sas bonus business biljetter istället för att gå igenom varje datum "manuellt" och se om de finns business?

Bokade 2-4-1 i förrgår för förra årets voucher. Ville åka business t.o.r. till Miami men lyckades bara få till GOT-EWR med hemresa ORD-GOT. Det blir New York, kanske Florida, samt Aruba och någon dag i Chigago. Till det lite inrikes, men det är alltid trevligt. Borta i 22 dagar, nästa höst. Frugan blev iaf glad *L*.

Skall försöka boka mina första award-resa och 2-4-1 samtidigt här. Så många leg i First som möjligt såklart samt att jag skulle vilja oss till Påskön. Har sökt lite i trådarna här men det verkar mest ha varit LAN och Oneworld som gällt då. Finns det någon möjlighet med Star Alliance?

Skall försöka boka mina första award-resa och 2-4-1 samtidigt här. Så många leg i First som möjligt såklart samt att jag skulle vilja oss till Påskön. Har sökt lite i trådarna här men det verkar mest ha varit LAN och Oneworld som gällt då. Finns det någon möjlighet med Star Alliance?
Du har inte direkt många möjligheter i First Class till Sydamerika, antingen via USA med United/Lufthansa eller Lufthansa till Sydamerika. Jag har inte koll på vilka bolag som flyger till påskön men lär inte finnas annat än som bäst business intra sydamerika.
Lufthansa First till Houston, därfrån vidare till sydamerika kan kanske fungera med United First (om det nu finns från Hosuton till Sydamerika). Påskön är mig veterligen väldigt svårt att komma åt med bonusbiljetter om det ens är möjligt med star alliance.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen